Dette liker jeg og Eivind Nyberg Sagli!



Et
av spillene jeg gleder meg mest til før sommeren gjør sitt inntog er Diablo III fra den kjente utvikleren Blizzard Entertainment. De har gjennom flere år jobbet på Diablo III og etter å ha fått være med på en betatest før påske er jeg nå i syvende himmel. Spillet ser veldig bra ut selv om det kanskje var litt enkelt i betatesten, så kommer Blizzard til å sørge for mer enn nok utfordringer. Grafikken er helt utrolig og detaljene fikk meg til å sikle stort. Kroppen sitret mens jeg spilte meg gjennom betatesten og jeg fant fort ut at jeg kommer til å bli slave av Diablo III når spillet kommer til PC den 15. mai.

Før påske fikk jeg skaffet en betanøkkel til meg og Eivind Nyberg Sagli slik at vi fikk testet ut spillet. Eivind var veldig godt fornøyd med spillet og likte det svært godt selv om han også syntes det var litt enkelt.


Bildet fra TV2.no

Her er noen punkter som Eivind mener bør skrives om betatesten av Diablo III:

 #Spillet tenkte mer på kontinuteten av Diablo 1 og har en sinnsykt kul Lore. 

#Digger også gameplayet hvor fiendene har friendly fire i tillegg til at miljøet kan rives ned for å skade fiendene. 

#betaen var litt lett med hører rykter om at vakslighetsgradene nightmare, hell og infernal kommer til å kreve helt utrolige ferdigheter. Det liker jeg, dette manglet 2’eren. Der bare skaffet man seg noen runer og hack/slashet seg igjennom alt.

#nydelig grafikk, bra lyd og stemmebruk. Det reflekterer de nye karakterene på en unik og kul måte. Liker også at skillsystemet er litt begrenset sånn at man ikke bare kan maxe ut passiv skills og cruise igjennom.

#lootsystemet er gjort anti-theft slik at alle får hver sine drops. Dette gjør at jeg kan få drops uten at 6 andre står å hardklikker for å loote når bossen dør, som det var på D2.

#Jeg gleder meg og at jeg helt sikkert blir en singel mann igjen i løpet av mai
 

Min mening om Diablo III:

“Jeg gleder meg utrolig til spillet lanseres og tror det kommer til å sette en hel verden å hodet. Spillet ser sinnsykt heftig ut med en stemning som bare Blizzard klarer å få til. Herlig grafikk, heftig lyd og en balanse som passer perfekt inn i spillet. Selv om betaen kanskje er en smule lett, så er jeg bra sikker på at vi kommer til å få mer enn nok utfordring. Kan bli et av de største spillene som lanseres i år!”

Om du ikke har vært med på betatesten ennå, så er det åpnet opp for alle som ønsker. Bare klikk deg inn på denne nettsiden og vips, så er det bare å melde seg på den åpne betatesten. 

Venter du med stor spenning på Diablo III og har du forhåndsbestilt spillet?

Et filmklipp som presenterer The Barbarian som finnes i spillet.

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top