Hvordan blir 17. mai været?

I det siste har jeg fått veldig mange spørsmål om hvordan 17. mai blir. Å melde eller rettere sagt å spå været så mange dager fremover er litt vanskelig for været det snur utrolig fort selv om jeg prøver å klamre meg fast til mine statistikker som jeg har ført siden våren 1987. Etter å ha gått igjennom alle 17. mai dager har jeg kommet frem til at det er ca. halvt om halvt med fint (varmt) og stygt (kaldt) vær, så her får jeg minimal med hjelp. Så må jeg sjekke ut om hvordan resten av våren har vært opp i mot hvordan 17. mai påfølgende har vært og da ser jeg noen likhetstrekk. For har det vært en kald vår, så har også dessverre 17. mai vært rimelig kjølig og bitte litt våt. 

da er altså spørsmålet hvordan 17. mai blir her på Snåsa. Dessverre er vi som du allerede har lagt merke til inne i en kald periode værmessig og dette kalde været ser ut til å fortsette til minst ut i rundt 20. mai. Etter den datoen ser varmen ut for å komme, men inntil da blir det både regn, sludd og snø med perioder glimt av sol. Luften vil være kjølig og på 17. mai kommer det til å bli en kjølig trekk. Kanskje ikke så mye nedbør og solen vil nok titte frem, men temperaturen vil nok ikke være særlig høy og trekken sørger for at isen som skal konsumeres kanskje bør spises inne i varmen. 

I nord kan det sågar bli både sludd og snø den 17. mai (med små glimt av sol). På Vestlandet blir det hummer og kanari, men mest sol foruten de nordlige delene som vil få litt nedbør i tillegg til sur kald vind. Sør og Østlandet får slik det ser ut, det beste været den 17. mai, men heller ikke her blir det ikke den store varmen slik det har vært i det siste. Kald og sur trekk vil sørge for at man muligens bør ha på seg litt varmere klær den dagen. De i sør slipper dog nedbøren og kan gå tørskodde rundt omkring i de mange togene. 

der har dere da min “spådom” over hvordan 17. mai blir og for å konkludere det hele så får vi en relativ kjølig luft med nedbør fra ca. midt i landet og nordover, mens de i sør får delvis bra vær, men også her blir det en kjølig trekk. 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top