Savnet er stort!

Å savne noe er slettes ikke moro og spesielt når det du savner er lenge til du får oppleve. Som du sikkert for lengst vet, så er jeg en ivrig gamer som spiller alt mellom himmel og jord. Alt fra skytespill, bilspill, plattformspill, rollespill til strategiske spill. Til neste år slippes et spill som jeg virkelig gleder meg noe sinnsykt til og hvor jeg vet mange andre også gjør, nemlig det kommende Sim City. Jeg har sett alt av bilder, filmklipp og lest side opp og side ned om spillet. Jeg er fra før av en meget stor fan av Sim City hvor spillserien er det mest spilte av meg. Det har nok gått med mange hundre timer, om ikke tusen timer også på Sim City-serien og da skjønner du sikkert godt hvorfor jeg nå venter på det nye Sim City som utvikles av Maxis. 


Bildet stammer fra Gamereactor!

Det nye i det kommende Sim City er at du nå må tenke på miljøet ditt når du bygger. For mer enn noen gang før påvirkes dine valg av f.eks. energikilder som kull. For kull forurenser mye og om du f.eks. bygger et kullkraftverk, vil byen din fort bli forsuret av forurensning og sørge for at innbyggerne dine blir syke og kanskje flytter fra byen din. Derfor må du velge alt med omhu og tenke på hva som er best for befolkningen din. I tillegg kan du nå samarbeide med dine nabobyer mer enn noen gang og dette sørger for harmoni i byen din.

Litt info om spillet:
Den definerende bysimulatoren er tilbake! Skap byen du drømmer om ved å foreta valgene som former byen din og holder simmene i den gående. Alle avgjørelser, stor eller liten, har reelle konsekvenser. Invester i tungindustri og økonomien din vil blomstre – men på bekostning av helsen til simmene dine etter hvert som forurensningen sprer seg. Implementer grønn teknologi og forbedre livet til simmene dine – noe som imidlertid kan føre til høyere skatt og arbeidsledighet. Slå deg sammen med vennene dine for å løse globale utfordringer: skyt opp en romferge, reduser utslippet av karbon eller bygg utrolige underverker. Konkurrer på globale og regionale poengtavler om å være det rikest, skitneste, mest fornøyde eller beste stedet å besøke! 



er det en god stund siden vi har sett eller hørt noe mer om Sim City. Om det er på grunn av at den store E3 messen går av stabelen neste uke som er skylden vet jeg ikke, men det begynner å bli en stund siden jeg så et nytt filmklipp fra spillet. I og med at det er lenge siden vi fikk servert noe nytt, så håper jeg Maxis og Electronic Arts slår skikkelig på stortromma og gir oss noe virkelig stilig under E3-messen, slik at vi får fordøyd noe av ventingen. For 14. februar neste år er lenge til og innen da håper jeg på mye spennende som vi kan kose oss med mens vi venter på spillet.

Hvordan er det med deg? Er det noe du går og venter på som du blant annet savner? Er det spill som du helst ville hatt i går? Gleder du deg til Sim City?

Annonseringsklippet fra spillet:

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top