Kid Icarus: Uprising – knakende godt barnespill til 3DS-en!



Det
finnes veldig mange gode spill til 3DS-en og et av spillene som virkelig har fått kjørt seg her i familien min og på mine spillforedrag er spillet Kid Icarus: Uprising. Jeg skal ærlig innrømme å si at grafikken i dette spillet er noe av det beste jeg har sett på Nintendos 3DS og beviser hvilken styrke som ligger i denne lille konsollen. Det er ikke bare meg som har blitt forbauset over hvor god grafikken er på 3DS-en, men alle de som har fått presentert spillet på mine foredrag har ikke trodd sine egne øyne. 

Utvikleren av spillet er den litt ukjente Project Sora, men ukjent eller ikke, når denne gjengen klarer å lage et så grundig og godt barnespill, ja så er det ikke annet enn å ta av seg hatten. Mellomsekvensene oser av stemning og detaljene er sylskarpe slik at man nærmest blir blendet av den herlige grafikken. Det beste av alt med spillet er definitivt spillbarheten. Selv om det kan være litt vanskelig til tider og hvor det krever en god koordinasjon, så klarer man å ta ut de forskjellige bossene man møter i spillet. Selv har både jeg og sønnen min på syv år spilt spillet og hvor vi begge har hjulpet hverandre noe som også har ført til mange underholdende opplevelser for oss. 



Sammen
med i esken følger det med en stand som du kan ha stående på bordet om du føler for det. Selv likte jeg best å ha 3DS-en i fanget mens jeg spilte. Sønnen min derimot skiftet litt på og brukte standen av og til. Ellers er fingerferdighetene til sønnen min veldig gode og han lærer seg spill utrolig fort. Tro det eller ei, så har han faktisk gjennomført både Super Mario Galaxy og Super Mario Galaxy 2 med bitte litt hjelp fra meg. Det finnes faktisk de som ikke har gjort det og som sliter. Det sier litt over spillegenskapene til sønnen min på snart syv år. En annen ting som må vektlegges i spillet er musikken, lyden og lydeffektene. Her har utvikleren gjort en meget god jobb på alle fronter og gir oss noe av det beste vi kan oppleve på 3DS-en. Vi får oppleve herlige musikkstykker og som selvsagt setter oss i god stemning. 



Om
du er på utkikk etter et litt mer avansert spill som gir barnet god koordinasjon og trener refleksene, så er dette et godt valg. Det er i tillegg et herlig spill med den beste grafikken som er sett på 3DS-en. Kid Icarus: Uprising er meget underholdende som jeg selvsagt anbefaler dere foreldre til å kjøpe. Om du er i tvil, så kan du jo sjekke ut hva Line i Gamereactor skrev i sin omtale av spillet samt et filmklipp som du kan se nedenfor. 

Hva synes du om Kid Icarus: Uprising? Er dette et spill du ville ha kjøpt til ditt barn eller deg selv? Hva synes du er det beste spillet til 3DS pr. i dag? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top