Se den vokser…!




… det
vil si byen min vokser seg stor og til en metropolis, HERLIG! I alle fall er dette drømmen når man setter seg ned med spill som Sim City. Maxis er for meg en stor utvikler og som har ført til at mange hundre timer av mitt liv har gått til å spille spill som Sim City. Derfor skjønner du sikkert godt hvorfor jeg er så entusiatisk når det kommer til Sim City som nå er under utvikling av Maxis. Spillet kommer til PC og Mac den 14. februar neste år. Akkurat nå arrangeres E3-messen og i den forbindelse har Maxis og Electronic Arts presentert et filmklipp fra Sim City og skal si jeg gleder meg bare mer og mer til spillet slippes. 



Kun
et lite ankepunkt og de var måten noen bygningene blir plassert. Håper dette ikke gjennomsyrer spillet slik at man heller kan legge opp egne soner hvor det popper opp overraskende bygninger slik man finner i Sim City 4 og de tidligere spillene i serien. For uforutsatte ting er alltid noe man ønsker seg i spill og nettopp det jeg også vil ha i det kommende Sim City. 



En
annen ting jeg gleder meg til er å kunne samarbeide med venner om å få til en stilig by. Dette ser jeg frem til og har allerede alliert meg med min bror som også er stor fan av Sim City. Regner med at det kommer til å gå ufattelig mange timer med spillet når det slippes 14. februar neste år. 





Dette er hva Maxis vil beskrive spillet med:
Den definerende bysimulatoren er tilbake! Skap byen du drømmer om ved å foreta valgene som former byen din og holder simmene i den gående. Alle avgjørelser, stor eller liten, har reelle konsekvenser. Invester i tungindustri og økonomien din vil blomstre – men på bekostning av helsen til simmene dine etter hvert som forurensningen sprer seg. Implementer grønn teknologi og forbedre livet til simmene dine – noe som imidlertid kan føre til høyere skatt og arbeidsledighet. Slå deg sammen med vennene dine for å løse globale utfordringer: skyt opp en romferge, reduser utslippet av karbon eller bygg utrolige underverker. Konkurrer på globale og regionale poengtavler om å være det rikest, skitneste, mest fornøyde eller beste stedet å besøke! 

Om ikke dette høres fristende ut så vet ikke jeg, men jeg gleder meg noe enormt for å si det slik. 

Hva synes du, er dette et spill du kommer til å spille eller liker du ikke slike spill? Hva håper du er med i det kommende Sim City-spillet som ikke var med i de foregående spillene?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Se den vokser…!

  1. wendysinfamilie: Hehe – The Sims er moro og det synes til og med jeg selv om jeg ikke har tid til å spille det. Da blir det heller skytespill, bilspill, strategispill 😉

    Synes fortsatt du er sprek som liker spill og det imponerer meg 🙂

    Kos deg videre og en riktig god helg til deg og dine 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top