Your Shape Fitness Evolved 2013 – trening for alle?

I år slipper Nintendo sin Wii U og under E3-messen har Ubisoft sammen med Nintendo presentert et nytt treningsspill, nemlig Your Shape Fitness Evolved 2013. Flere har hevdet at man IKKE får trening med å spille slike spill på en TV skjerm, men selv skal jeg ærlig innrømme at man virkelig får trening. Etter å ha kjørt både Zumbaspill, Your Shape Fitness Evolved 2012 og andre treningsspill så har jeg faktisk oppdaget muskler jeg trodde ikke hadde. 



Etter
en skikkelig treningsøkt med blant annet Your Shape Fitness Evolved 2012, var jeg så stiv og støl dagen etter at jeg knapt kom meg ned trappa. Dette beviser at slike treningsspill faktisk har en virkning om man tar seg ut og gjennomfører økten skikkelig. Det som kan være en utfordring er å opprettholde treningen, men dette gjelder nå ikke kun treningsspill heller da,emn helt vanlig trening ut i skog og mark. Det å prioritere trening er like viktig som det å gjøre andre ting i livet. I denne generasjonen hvor vi bruker mye tid fremfor skjermen, synes jeg det er smart av spillutviklere å satse på treningsspill for konsoller på store TV skjermer.



Your Shape Fitness Evolved 2013
kommer altså til Wii U og under E3-messen presenterte Ubisoft og Nintendo dette spillet og selv synes jeg det ser veldig spennende ut og gleder meg til å prøve når den tid kommer. Jeg skal i alle fall gjøre mitt for at formen holdes sånn noenlunde ved like.

Hva synes du er best, trene foran skjermen eller ut i skog og natur for å trene? Hvilken treningsform synes du er best? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top