Forza Horizon – en miks av mange bilspill!

Bilspill er en sjanger jeg liker svært godt og opp igjennom årene har det blitt noen timer med bilspill. Et av bilspillene som har fanget min oppmerksomhet i det siste er Playground Games sitt kommende Forza Horizon. Det er ikke Turn 10 som du ser som utvikler spillet og etter å ha sett et filmklipp fra E3, må jeg si dette spillet ligner mer på en haug med andre bilspill enn Forza-serien. Faktisk synes jeg Forza Horizon ligner på bilspill som Need for Speed The Run, Test Drive Unlimited og Forza. Alt surret sammen til et bilspill som frister meg noe enormt.

Utvikleren Playground Games sier at spillet kommer 23. oktober og (dessverre) kun til Xbox 360. Jeg hadde blitt enda mer glad om Forza-serien hadde tatt turen til PC. For alle vet jo at PCen har mye bedre grafikk og da blir også spillopplevelsen for meg bedre som er en grafikkhore. Med Logitech G27 ratt og pedaler blir også kjøringen en drøm, derfor vil jeg gjerne ha så mange bilspill til PC som mulig. 

Dessverre tror jeg nok at Forza Horizon kun kommer til Xbox 360 og ikke til PC. Det blir i alle fall spennende å spille Forza Horizion når den tid kommer og spesielt se om Playground Games klarer å henge på klassikerstempelet som blant annet Turn 10 har med sin originale Forza serie. For Forza Motorsport er kjent for stor variasjon og veldig godt gameplay og nettopp dette er kvalitetsstempelet til Forza serien.

Du kan lese mer om Forza Horizon på Gamereactor.no

Er dette et bilspill som fenger deg eller er det andre bilspill du heller ser frem til?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top