Pippi Langstrømpe til DS!


Et av spillene mine barn venter på med stor spenning er uten tvil Pippi Langstømpe som kommer til Nintendo DS 19. juni. Vi har fulgt med alt hva Ravn Studio har kommet med i samsvar med lanseringen. Barna har mast noe grufult på meg om når spillet kommer og jeg har prøvd med beste evne å gjøre ventetiden så kort som mulig for gjengen min. 

De er i grunnen ikke alene om å glede seg til spillet dukker opp. Jeg har veldig klokketor på at spillet vil fenge barna godt og ut i fra deg jeg har sett og lest, så kan ikke dette bli annet enn bra. Hva er vel ikke mer perfekt med en lansering nå før sommerferien starter på skikkelig vis? For et stille og rolig baksete i bilen er noe som settes stor pris på av foreldre. Er det noe jeg passer på før vi skal kjøre på langtur, ja så er det å ha oppladet DSer slik at barna kan kose seg. Er det stille i baksetet, ja så er vi foreldre mye mer fornøyde enn om det er krangling med vræl og skrik. 

Mine venner i Ravn Studio er nok bra spente på hvordan vi vil ta imot deres spill Pippi Langstrømpe og jeg er bra sikker på at spillet kommer til å selge jevnt og trutt i tiden fremover. Av andre spill som Ravn Studio har på samvittigheten, så kan jeg nevne Blåfjell (DS), Flåklypa Grand Prix (DS), Knerten gifter seg (DS), Englekræsj (PC) bare for å nevne noen gullkorn fra denne norske utvikleren. 

Den 19. juni må dere som har barn og som liker å spille DS merke av i kalenderen, for da kommer nemlig Pippi Langstrømpe og det skulle forundre meg at denne lille jenta blir å finne på mang en DS i løpet av sommeren. 

Her er hva Ravn Studio skriver om spillet:
Sammen med Tommy og Annika setter hun ut for å finne alt hennes far har bedt henne pakke til den neste sjøreisen. Tingene hun trenger, finner Pippi på de rareste steder. Og, det er stadig tyver som må settes på plass, barn som trenger hjelp, Pippi-styrke som må testes og Pippi-leker som må lekes…

Basert på Astrid Lindgrens fantastiske barnebokunivers.

Dette er et spill jeg kommer til å anbefale for foreldre landet rundt i spillforedraget mitt “Spill er sunt”


PS! Ravn Studio – legg ut et filmklipp av spillet på Youtube da vel? 

Hva synes du? Synes du spillet virker spennende ut? Har familien din DS og evt. hvor mange? Hvilket forhold har du til Pippi Langstrømpe?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

4 thoughts on “Pippi Langstrømpe til DS!

  1. Stilig med litt Pippi Langstrømpe da. Har ikke DS jeg da, ingen andre her har det heller. Men Pippi Langstrømpe har jeg selvfølgelig et forhold til, i yngre år var jo hun alle tiders! Og hun er jo det fortsatt 🙂 Har til og med vært å sett en Pippi Langstrømpe oppsetting på Nationaltheateret for noen år siden.

  2. iTonjemusic: Pippi er en kjent og kjær karakter ja og jeg med mine barn gleder oss til spillet dukker opp 😀 Har god tro på at det kommer til å bli veldig bra 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top