Filmstjerne i huset!

Tidligere denne uken deltok datteren min på Filmbussen. Dette er et prosjekt som ble oppstartet av Hallvar Witzø bedre kjent som regissør for den Oscarnominerte kortfilmen Tuba Atlantic. Filmbussen tok denne uken altså turen innom Snåsa og her fikk flere håpefulle ungdommer fra Snåsa og omegn muligheten til å lage sin egen kortfilm. Ungdommene fikk også lært seg hvordan man klipper filmen etter at opptakene er gjort. Datteren min var veldig ivrig og kunne fortelle at dette var en utrolig artig opplevelse. Filmen som hun og tre andre lagde kalte de for “SJIITPRAT” og går ut på de negative følgene med baksnakking. 

Mange av dere vet mitt standpunkt når det kommer til baksnakking og hvor jeg heller føler at man skal feie sin egen dør før man feier andres. Derfor likte jeg denne kortfilmen svært godt og måten de får frem budskapet på er veldig bra. 

Hva er så Filmbussen og deres mål? 
Filmbussen er et tilbud for ungdom over 12 år, som er interesserte i å lære å lage film sammen med profesjonelle filmskapere. Deltakerne får lage en film fra ide til fiks ferdig film. Bussen har med tipp-topp utstyr og dyktige folk.

Om du nå ønsker å se filmen som datteren min blant annet har vært med å lage, så kan du det her -> SJIITPRAT!

Ønsker du å se flere kortfilmer som ungdom har lagd her på Snåsa og omegn, så klikk deg inn på Filmport.no

Hva synes du om filmen og er du enig i budskapet filmen har? Har du lagd film før og kunne du ha tenkt deg det om du fikk sjansen?
 


Her kan dere se Maren, Signe, Silje og Tomine i filmen SJIITPRAT!

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top