SKJIITPRAT!


Her er gjengen som lagde filmen Skjitprat samlet!

“De herre e bærre skjiitprat!”. Dette er i alle fall noe vi kan si her jeg bor. Min datter Silje har vært i ilden som filmstjerne da Filmbussen gjestet Snåsa forrige uke. Sammen med en venninne – Signe, deltok de på dette som for mange på Snåsa ble en meget artig og lærerik opplevelse.

Under besøket av filmbussen ble det lagd tre filmer her på Snåsa og en av filmene som Silje og Signe samt Tomine og Maren lagde kalte de for nettopp “SKJIITPRAT”. Filmen handler om baksnakking og hvor lett det er å baksnakke andre.

Skal selv ærlig innrømme at jeg i løpet av mitt liv har baksnakket andre, men er på langt nær stolt av det. For er det noe jeg ikke liker så er det baksnakking og har lenge sagt at man heller skal “feie sin egen dør før man feier andres.” Dette mottoet har jeg lært meg å leve med og baksnakking er noe jeg tar avstand fra.

Da er det bedre med FRAMSNAKKING og jeg skryter heller av personer jeg føler fortjener det. For det å snakke fint om noen er noe jeg selv synes er moro. Det finnes så mange personer rundt omkring som er både unike og “one of a kind” som fortjener all skryt/framsnakking de kan få.

Filmen Skjiitprat har blitt sett av mange allerede og det er bra med tanke på det viktige budskapet filmen har. Jeg er også veldig stolt av datteren min Silje (Signe, Maren og Tomine) som var veldig flinke i filmen. Nå håper jeg du kanskje har lyst til å se filmen som finnes på Filmport.no.

 

…og her kan du se filmen SKJIITPRAT med blant annet Silje og Signe


Hva synes du om filmen og temaet? Er baksnakking et stort problem der du bor og hva skal til for å få bukt med baksnakkingen (om det er mulig)? Er du en framsnakker?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top