Filmpremiere med rød løper og champis i glasset!

Sist lørdag var jeg og familien på filmpremiere med rød løper og champis i glasset. Anledningen var Filmbussen i Trøndelag som skulle presentere alle filmer som var blitt lagd i løpet av sommeren og det hele skjedde på Huse i Steinkjer. Alt fra skrekkfilmer, dramafilmer til komedier fikk vist seg en tur på det store hvite lerrete. Selveste Hallvar Witzø (kjent med Tuba Atlantic) var med på hele severdigheten og kastet glans over filmene. Denne dagen skulle det deles ut hele åtte priser fra forskjellige kategorier. Det var ikke Oscar-statuetter som skulle deles ut, men gullforgylte busser hvor det skulle kåres beste kvinnelige skuespiller, gi ut en ærespris, til beste film. Det var full sal og stor stemning blant alle som hadde kommet for å overvære festen.

Datteren min hadde også sammen med noen venninner lagd en film som de kalte Sjiitprat. Filmen er faktisk den mest sette og tok opp et veldig viktig tema, nemlig baksnakking. Selv om filmen deres ikke nådde helt opp, så fikk den frem sitt budskap på en flott måte. Ellers var det veldig mange andre bra filmer som ble presentert for oss med stor stemning. I tillegg til champagnebrus fikk vi servert popkorn og potetgull noe som selvsagt hører med når man skal se film.

Fra Snåsa ble fire filmer presentert og jeg er imponert over hvor flinke ungdommene var. Ikke bare fikk de se hvordan det er å stå foran kameraet, men de fikk også være med på klippingen og tilretteleggingen av filmen de lagde. Nå håper jeg Snåsa kommune neste år også blir med på dette, for jeg tror med et slikt opplegg vil skape mange nye norske stjerner innen filmens verden, noe jeg selvsagt synes er veldig bra.

Filmpremieren startet klokken 12:00 og varte i overkant av tre og en halv time. Mange filmer ble som sagt presentert og om du vil sjekke ut filmene kan du gjøre det på filmport.no.

Nedenfor har jeg lagt opp noen bilder fra eventet som jeg synes ble en artig opplevelse.

Har du vært med på å lage film og har dere et slikt tilbud der du bor?


Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top