Noe stort er på tur!

Min sønn på syv år er i skuddet for tiden. For han vet at noe snart er på tur og at det kommer til å bli en meget artig opplevelse nå på tampen av sommerferien før den “kjedelige” skolen starter. Selvsagt er det et spill som han venter på og det er ikke bare han som kommer til å bli sittende. Undertegnende kommer nok også garantert til å bli satt på mange utfordringer og om jeg skal holde følge med syvåringen MÅ jeg opprettholde konsentrasjonen og ikke minst intensiteten. Spillet jeg snakker om er New Super Mario Bros 2 som kommer til 3DS om ikke så mange dager. 

Både jeg og sønnen min har sett alt av filmklipp,  skjermiser og lest det som kan leses om spillet. Det første spillet kom til DS og kan nok innrømme at det er et av de mest spilte spillene på DS-en. Derfor er jeg bra sikker på at New Super Mario Bros 2 kommer til å bli meget populært når det kommer 17. august. Syvåringen er for å si det slik en STOR fan av Mario og madammen har fått mange bestillinger på kaker med dette populære spillikonet. 


Her er den siste Mario-kaken som ble ønsket av syvåringen tidligere i sommer…

Med at dette også er et barnespill, så anbefaler jeg selvsagt spillet for alle barn/unge som har 3DS og kommer til å presentere dette på mine kommende spillforedrag “Spill er sunt” som vil foregå litt rundt omkring i Norges land. Foredraget er spesielt lagt opp for foreldre og hvor jeg gir råd om hvordan man skal sørge for at spillingen blir sunn “for hele i familien”. Spilling er noe jeg mener ALLE barn bør få oppleve og prøve seg på.

Dette skrever Nintendo selv om New Super Mario Bros 2:

Bowser har igjen kidnappet prinsesse Peach, men denne gangen har Mario et annet mål. Mushroom Kingdom er stappet fullt med flere gullmynter enn noensinne tidligere. Hvert nivå er strødd med gull når gullmynter regner ned fra rør i himmelen, rekker med mynter etterlates av gullfiender og gullrør transporterer Mario til myntfylte huler. Det er opp til deg å samle så mange mynter du bare klarer i løpet av eventyret. 

nå er det altså ikke mange dagene til Mario på nytt kommer til å underholde godt her i huset. Både jeg og barna kommer til å spille New Super Mario Bros 2 en god del, så med denne bloggen korter jeg og syvåringen litt ned på ventetiden og koser oss med dette filmklippet som du også kan se nedenfor. 

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Hvilket forhold har du til “Super” Mario? Gleder du deg til New Super Mario Bros 2? 


Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

2 thoughts on “Noe stort er på tur!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top