Jeg tar utfordringen!

Endelig et nytt klipp fra det kommende Simcity hvor Maxis er utvikler og Electronic Arts er utgiver. Jeg har ventet utrolig mange år på et nytt SimCity og nå når det endelig er et nytt SimCity-spill under utvikling, så får det selvsagt all min oppmerksomhet. Skulle bare mangle noe annet. I disse dager går den populære spillmessen Gamescom av stabelen i Tyskland og i den forbindelse presenterer spillselskapene og utviklerne sine spill. I så måte gjør også selvsagt EA og Maxis med deres SimCity. Akkurat nå ville jeg gitt mye for å kunne oppleve Maxis sin stand på Gamescom, for det sies at man under spillmessen vil kunne spille SimCity.

I dette klippet får vi en smakebit på hvordan onlinespillingen fungerer og hvordan du som spiller kan påvirke en hel verden med dine avgjørelser. Dette er noe jeg selvsagt er veldig spent på og hvordan vil fungere. I spillet Cities XL 2012 lå denne muligheten åpen, men dessverre for spillet og Monte Cristo, var det få som benyttet seg av dette å kunne bygge et stort samfunn basert på byene en selv bygde. Derfor er jeg også veldig spent på om Maxis med sitt store pågangsmot skal klare å få oss til å omfavne denne muligheten og strekke oss mot et unikt nettverk av byer hvor vi alle er avhengige av hverandre online. 

Se selv klippet og jeg skal ærlig innrømme å si at dette ser veldig interessant ut og jeg gleder meg til å spille SimCity både alene og sammen med noen. 

SimCity World – Here I come!

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Gleder du deg og synes du SimCity ser spennende ut?


Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top