Er det kunst?



Mange
vil nok si det, i alle fall jeg, hele Forza Motorsport-serien er kunst for meg. Utvikleren Turn 10 har gjennom mange år nå lagt lista meget høyt med tanke på kvaliteten man finner i denne bilspillserien. Som du sikkert vet så elsker jeg bilspill og har brukt på hundrevis av timer på denne sjangeren. Om det simulatorbilspill eller ren og skjær arcade, så digger jeg bilspill. I løpet av året kommer flere bilspill og et av spillene som har fanget oppmerksomheten min er Forza Horizon hvor Playground Games sammen med Turn 10 står bak. Forza Horizon er et Forza-spill, men i mer arcadestil, mens selve Forza-serien kniver om å være en simulator på mange måter. 

23. oktober har jeg for lengst merket av i spillkalenderen min for da slippes nemlig spillet til Xbox 360. I flotte solnedganger, støvete landeveier og superkjappe doninger, vil vi få servert et bilspill som kommer til å ta oss med storm. Det ser sinnsykt bra ut med flott grafikk og herlige detaljer om det bilen som presenteres eller omgivelsene. Under årets E3-messe som gikk av stabelen i begynnelsen av juni intervjuet Gamereactors Gillen McAllister utvikleren om spillet og her får du høre mye om hva vi har i vente med dette kommende og meget interessant bilspillet. Klarer Playground Games å opprettholde kvalitetstempelet  som Forza Motorsport-serien har? Se intervjuet og kanskje blir du like fristet som meg på dette spillet…

“SPILL ER KUNST”! og på mine spillforedrag “Spill er sunt” anbefaler jeg de unge slike bilspill. Ingen vold, kun å opprettholde konsetrasjonen og reaksjonen slik at man vinner løp. 

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Liker du bilspill og hvilket bilspill er din favoritt gjennom tidene? Kommer du til å kjøpe Forza Horizon? Hvilket av Forza-spillene liker du best? 


Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top