Skylanders – populært og bra barnespill!

Som en foredragsholder for “Spill er sunt”, kan jeg med hånden på hjertet si at det finnes mange gode barnespill. Selvsagt er det forskjell på barnespillene hvor noen er lærerike og pedagogiske, mens andre er underholdende. Et av de konseptene innen barnespillsjangeren som jeg og barna liker veldig godt er Skylanders. I dette spillet finner du fantasifigurer med forskjellige evner og disse evnene brukes blant annet for å løse diverse gåter. I tillegg kan to personer spille samtidig noe som gjør at man da må samarbeide om å komme seg videre i spillet. 

Selve konseptet bygger videre på at du via en “portal” (som følger med) kan bruke de figurene du har til rådighet. Disse figurene settes så på portalen og hvor spillet fanger opp figuren og som du nå kan spille med. Det finnes utrolig mange figurer i Skylanders-universet som kan kjøpes enkeltvis eller i samlepakker. Her hos oss har vi nå seks figurer i samlingen og disse brukes jevnlig. Sammen med gjengen i Skylanders finnes du også den kjente spillfiguren og dragen Spyro. Denne figuren har lang fartstid i spillverden og har flere spill bak seg. 

Grafikken, omgivelsene, detaljene og mulighetene i spillet er mange og det gjør spillet variert og interessant for flere aldersgrupper, til og med meg. Som familiefar til fire anbefaler jeg selvsagt Skylanders og et spill som flere kan la seg underholde av. Det er også veldig enkelt å styre i spillet hvor små barn faktisk kan klare seg godt. Skylanders er ikke et lærespill, men gir ren og skjer underholdning i tillegg til at man selvsagt må være litt kreativ når man skal løse de forskjellige gåtene som finnes i spillet. 

I oktober i år kommer et nytt Skylandersspill og som har fått navnet Giants. I tillegg til de vanlige figurene får du her møte noen skikkelig giganter i Skylanders-universet. Jeg og barna gleder oss til dette spillet kommer og vet at vi kommer til å bli sittende med det.

Nedenfor kan du se to klipp. Det første klippet stammer fra et intervju som Gamereactor (GRTV) gjorde med Actvisions John Coyne og hvor han forteller litt om det kommende Skylanders Giants. Det andre klippet kan du se et klipp fra selve spillet og om du sjekker ut det, så skjønner du kanskje hvorfor Skylanders er så populært som det er.

Vil du lese mer om spillet så kan du det på Gamereactor.no

Har du spilt Skylanders og hva synes du? Kommer du til å kjøpe Skylanders Giants? Hva synes du om konseptet?  

  

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “Skylanders – populært og bra barnespill!

  1. Desperat etter hjelp… Vi kommer oss ikke videre etter å ha fullført chapter 16 på Giants – hvordan kommer man seg videre? mvh. Ikke så spillekyndig mamma 😉

  2. Astrid: Hehe – spillet er utfordrende på mange måter noe mine barn også har opplevd, men skal undersøke med barna og høre hvor langt de har kommet 😉 Ellers er spillet veldig bra og et spill som jeg selvsagt anbefaler i mine foredrag “Spill er sunt” 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top