This is my rig!

En spillPC kan være så mangt og opp igjennom årene har jeg hatt mange spillPc-er som virkelig har fått kjørt seg. Jeg skal ærlig innrømme å si at jeg spiller for det meste på PC-en, men inn i mellom også Wii-en, Xbox 360, Playstation 3 og 3DS samt PS Vita. Det gjelder å holde seg oppdatert på hva som skjer i spillverdenen som igjen brukes når jeg holder foredrag rundt omkring i Norges land. Flere har i det siste lurt på hva jeg har “under the hood” og hvor min PC ikke er den kraftgiste, men den kjører alt jeg vil og det på maks oppløsning og alle effekter slått på. Herlig er det og spesielt når jeg i tillegg er en grafikkhore som vil ha fet grafikk. 

Her er det jeg har på innsiden av mitt tower; 

* Intel i7-990 Xtreme prosessor

* Gigabyte X58+ G1.Guerrilla hovedkort

* Gigabyte HD7970 2GB GDDR5

* 12GB Kingston Hyper X

* Kingston HyperX 240GB SSD

Toweret mitt er et Cooler Master HAF X som jeg er veldig glad i. Det har store vifter som gir komponentene mine god kjøling i tillegg til at det også er stillegående og bråker lite. 

Skjermen min er en NEC multiSync LCD 24WMGX3 og lyden kommer ut av Philips amBX

Tastaturet er et SteelSeries Merc Stealth som jeg regelrett elsker. For på venstre side har det et ekstra sett med gamingtaster som jeg liker svært godt. Jeg har flere headset som jeg bytter på å bruke, men akkurat nå er det Gamescom 777 som brukes. Musen bytter jeg også mellom flere modeller, men for øyeblikket bruker jeg Logitech G9X.

Nedenfor ser du riggen min og som underholder meg på sitt beste. 
 

Hvilken spillPC har du og hva har du på innsiden? Spiller du mest på PC-en eller blir det mest konsollspilling? 
 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

7 thoughts on “This is my rig!

  1. Stefaren min har HAF X 🙂 Liker den selv ganske godt og vurdere å skaffe meg en selv
    Har et Armor Kabinett, litt gammelt men liker det
    Tastaturet mitt er G15 som jeg er glad i selv om den er litt gammel, og jeg kjøpte meg en Razer NAGA etter min trofaste G9 Laser tok kveld. Headsett så kjører jeg G35, og har en god Samsung skjerm med full HD og HDMI ingang, men bruker vanlig skjerm ingang. Av spill så spiller jeg blandt annet Star Wars : The old republic, CSGO, Guild Wars 2, Dead Island, Left 4 Dead 2, og min gode typiske Minecraft og til og med av og til World of Tanks 🙂

  2. oj ja kan vel kanskje si du spiller spill på pc din ha ha ..
    Jeg har ikke pc bare en xps M1210 Dell
    Spiller på min wii men hm har ikke hatt tid på en stund, på lappen spiller jeg bare texas hold`em

  3. wendysinfamilie: Jepp, blir litt PC-spilling ja Wendy 🙂

    Wii-en er også flittig brukt her i familien og vi har mange gode spill som passer til hele familien 🙂 Spesielt Mario Kart er populært pluss New Super Mario Wii 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top