Hva tror du om Wii U?

Selv har jeg store forhåpninger til Wii U og gleder meg noe sinnssykt til den kommer på markedet 30. november. Jeg har lest og sett mye om denne nye konsollen fra Nintendo. Den har ufattelig mange gode spill på tur og som igjen burde få den mest ivrigste gameren til å sikle stort. I tilegg har flere spådommer nå sagt at Wii U kommer til å selge godt noe jeg selvsagt håper på med tanke på at det da blir enda flere store spill og eksklusive titler. 

Med Wii U prøver Nintendo nå på å strekke ut armene til hardcore gamerne og foreløpig ser det ut til at de skal klare brukbart godt. Det takket være en mengde store spill og eksklusive titler som blant annet Bayonetta 2 (som forøvrlig ser veldig bra ut.) 

Som familiefar er det andre spill som jeg retter min oppmerksomhet mot og det er spill som New Super Mario Bros. U versjonen. Dette er et veldig barnevennlig spill som jeg selv anbefaler blant annet på mine foredrag “Spill er sunt”. Å kunne spille fire personer samtidig er noe jeg og familien min liker godt. Har vi anledning til å samles foran skjermen, så gjør vi det og koser oss gløgg ihjel om det er FIFA, Mario Kart, Buzz Junior, New Super Mario Bros, Dirt Showdown eller andre spill hvor man kan spille flere samtidig. 

Med det håper jeg nå at Nintendo også satser like mye på familieunderholdning som de har gjort tidligere, for jeg tror nemlig at det er her pengene ligger i lengden uansett. 

Nedenfor kan dere se et klipp fra New Super Mario Bros. U hvor jeg og sønnen min har sett mange ganger nå. 

Se forøvrig en liste over spill som kommer til Wii U på Gamereactor.no

Gleder du deg til Wii U kommer og hvilke spill gleder du deg mest til. 


Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

2 thoughts on “Hva tror du om Wii U?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top