Elektronikkjeden Expert mot konkurs?

At det er harde kår å overleve som butikkjede (i elektronikkbransjen) er jeg fullt klar over og at konkurransen er beinhard i mellom kjedene. At Expert sliter som de gjør nå, er jeg litt overrasket over og spesielt med tanke på hvor stor denne kjeden i det hele tatt er. Et lite lyspunkt er at dette ser ut til å gjelde kun Expert i Sverige hvor kjeden har sendt inn søknad om konkurs. Slettes ikke bra. I fjor slo den store kjeden Onoff seg konkurs i nabolandet nettopp på grunn av for hard konkurranse i elektronikkbransjen.

Jeg håper inderlig at dette ikke gjelder i Norge selv om jeg vet at konkurransen også her til lands er beinhard mellom kjedene. Vi behøver store kjeder som konkurrer mot hverandre når det kommer til priser. Monopolisme er ikke noe godt og derfor håper jeg nå at Expert i Norge ikke lider samme skjebne som den svenske ser til å få nå.

Om du vil lese mer om dette, så kan du det HER!

Hva er din mening om at store kjeder går konkurs og hvilken kjede i Norge tror du sliter mest med å få kundene innomhus til sine butikker?

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top