9 minutter i himmelen!

ENDELIG! Det var søren meg på tide! Har ventet en stund på dette nå og så plutselig som lyn fra klar himmel ligger et klipp klart fra mitt aller største drømmespill, nemlig SimCity. Kall meg en STOOOR nerd, for allerede har jeg sett dette klippet tre ganger og drømt meg bort i hvordan min by skal se ut. Bare det å se grafikken, detaljene og mulighetene gir meg våte drømmer. Dette spillet har jeg ventet så lenge på at det ikke kan måles i tid. Så nå lengter jeg selvsagt etter å få spilt SimCity og det beste av alt, jeg kjenner mange som også venter og når den tid kommer skal vi alle spille SimCity. Bygge store metropoler hvor samarbeid er den viktigste byggesteinen for å få samfunnene våre til å fungerer sammen. 

i kveld har jeg altså kost meg med et nytt klipp fra Maxis og hvor vi får “lære” hvordan man starter opp en ny by i SimCity. Herlig rett og slett! Lengselen etter spillet blir bare større og større…

SimCity er et av spillene jeg kommer til å snakke varmt om på mine foredrag “Spill er sunt” og som faktisk er et meget sunt spill. Man lærer mye i dette spillet og som faktisk kan tas med i det virkelige livet selv om man kanskje ikke har som drøm å bli ordfører.

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Gleder du deg til SimCity og hva gleder du deg mest til i spillet?


Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “9 minutter i himmelen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top