Katastrofe!

En meteorstorm har smadret byen min. Innbyggerne hyler, branner oppstår og jeg må sende mine hardt pressede brannfolk ut i felten. Klarer jeg å ordne opp i dette tro? Om ikke, vil byen min bli lagt øde og innbyggerne flytte ut og det kan jeg ikke akseptere. Nei, her er det bare å stå i mot med krum rygg og prøve med beste evne å redde det som reddes kan. 


Meteorstorm treffer hjertet av byen min…

Om ikke det er nok, så inntreffer et kraftig jordskjelv i byen min og legger store høyblokker i grus. Episenteret var selvsagt midt i tykkeste bygryten og hvor jeg hadde alle mine høyblokker. Er det ikke typisk? Hvordan skal dette gå? Innbyggerne har virkelig fått mye over seg nå hvor jeg har lekt med katastrofeknappene. I det kommende SimCity som slippes til PC og Mac den 14. februar vil du kunne sende ut store katastrofer til byen din og da får du virkelig prøvd deg på å ordne opp igjen. Kanskje blir du mer populær etter en slik katastrofe på grunn av din besluttsomhet og din evne til å ordne opp i katastrofen? Dette er noe man får teste ut når den tid kommer. 


Typisk at episenteret skulle komme midt i tykkeste bygryten…


Masseødeleggende tornado som røsker med seg alt den kommer over…

Jeg gleder meg stort til SimCity og er et av de spillene jeg gleder meg mest til i året som kommer. 

Dette er et av spillene jeg kommer til å snakke varmt om på mine spillforedrag “Spill er sunt”.

Gleder du deg? Hva gleder du deg i så fall mest til med SimCity? Tror du Maxis klarer å fange oss SimCity-fans like godt som de gjorde med de andre spillene i serien? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

6 thoughts on “Katastrofe!

  1. wendysinfamilie: Hehe – fort gjort 😉 Dette spillet ser helt rått ut og spesielt med tanke på at du som ordfører kan sørge for at det går bra selv om en tornado ødelegger byen din 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top