Alt er stille og rolig…

…en bit av en avis som stryker seg bortover de tomme gatene. Lyskryssene lever sitt eget liv. Plutselig kommer en fet sølvgrå Porsche kjørende. Det glinser i lakken. Bilen stopper opp. Et par kvartaler lengre ned kommer en politibil til syne med blinkende blålys som faretruende lyser opp foran den fortsatt dampende hete Porscheen. Du hører ingen sirener. Begge bilene blir stående mot hverandre. Du hører motorene frese mot hverandre. Med ett dukker en sort, råstilig Lamborghini opp ved siden av Porscheen og ikke nok med det. Enda en politibil kommer kjørende opp…

Filmklippet som du ser nedenfor kommer fra Need for Speed Most Wanted og er lagd av Criterion (mesterne bak bilspillserien Burnout). Et av årets bilspill er muligens på tur og jeg gleder meg som et lite barn til å se hvordan det blir. Jeg elsker bilspill om det er simulatorer, arcade racere eller simple bilspill som ikke krever nesten noe som helst. Bilspill med mye fart, store områder å kjøre på og utfordrende baner er rett og slett herlig. Derfor ser jeg nå virkelig frem til dette spillet. Byen Fairhaven står til din disposisjon hvor du kan bli den nye kongen på veien. Har du det som skal til? Ikke vet jeg, men jeg holder i alle fall på å pusse av støvet fra mitt Logitech G27 ratt med pedaler. Jeg skal med alle midler gjøre hva jeg kan for ikke å havne i politiets klør. Klarer jeg det, ikke vet jeg og noe tiden vil vise. 

Need for Speed Most Wanted kommer ut for salg 1. november og da til konsoll og PC.

Dette er et spill som passer inn i “Spill er sunt”-foredraget mitt!

Les mer, se eksklusive intervjuer fra spillet på Gamereactor.no 

Ser du frem til Need for Speed Most Wanted eller er det andre bilspill som frister mer? Hvilke sjangere bilspill liker du best? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top