En stor revolusjon på gang!



Faktisk
kan jeg med hånden på hjertet si at Assassin’s Creed III kommer til å revolusjonere. Et spill jeg tror kommer til å få mange “Game of the year” utmerkelser. Tenk, det er ute den 31. oktober til konsoll og hvor PC utgaven kommer en liten måned etter. Dere har i alle fall mye å se frem til for å si det slik. 

I dag har Ubisoft sendt ut launchklippet til spillet og som vanlig fikk jeg ståpels over hva man blir presentert for. Et herlig klipp som fanger essensen i spillet veldig godt og hvor man får en smakebit på hva som vil oppleves i spillet. 

Dette er hva Ubisoft selv skriver om launchklippet:

Discover the extraordinary journey that will transform Connor into a Master Assassin and forever change the destiny of a nation.
Set against the backdrop of the American Revolution, prepare to be drawn back into the centuries old battle between the Assassin’s Order and their sworn enemy, the Templars.  

Har faktisk snakket med lærere som kommer til å bruke spillet i læreøyemed om den amerikanske revolusjonen og det synes jeg helt perfekt. Elevene kommer til å lære mye fortere enn om man leser det hele fra en kjedelig skolebok. Så all honnør til de som sørger for å underholde elevene samtidig som de lærer! 

Les mer om Assassin’s Creed III på Gamereactor.no!

Gleder du deg til Assassin’s Creed III og hva synes du om launchklippet? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “En stor revolusjon på gang!

  1. ACIII ser ut til å bli et kjempespill. Selv har jeg bare spilt det første spillet, men likte det så godt på tross av en del kritikk, at jeg sannsynligvis kommer til å elske oppfølgerene.

  2. Husker veldig godt på ungdomsskolen hvor vi brukte Age of Empires osv for å tenke over hva slags ressurser man brukte før i tiden for å bygge byer, mat til mennesker osv. Det gikk relativt fortere inn i hodet for å si det sånn.
    Også hørt at et amerikansk universitet som skal bruke Skyrim i sammenheng med opplæring om Norrøn alder. Kule saker!

  3. kanelerdigg: I know og du har noe å se frem til for å si det slik 🙂

    Et meget herlig spill selv om jeg føler meg litt mer til lags med PC-versjonen hvor jeg kan spille med mus og tastatur 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top