Et herlig spill til PS Vita som anbefales!

Har du PS Vita og i tillegg elsker fotballspill. Da har jeg et godt råd til deg. Skaff deg FIFA 13 og du blir hekta. I alle fall har jeg blitt det og spiller FIFA 13 med en gang jeg får et lite øyeblikk fritid for meg selv. Spillet er veldig fengende og man blir hekta fra første sekund. For de av dere som har spilt FIFA 13 på konsoll, så er denne utgaven veldig lik, men det jeg liker best med spillet er måten Electronic Arts har utnyttet touchflaten på undersiden av PS Vitaen. Nettopp derfor elsker jeg også min PS Vita for de egenskapene den har i spillene spesielt når utvikleren utnytter dette. 

Du kan selvsat spille FIFA 13 på vanlig måte å bruke knappene, d-paden eller stikkene, men om du vil spice opp spillbarheten litt, så kan du faktisk bruke touchflaten på undersiden til å skyte med og her kan du sikte på en mye enklere måte enn ved bruk av knappene. Jeg har scoret så mange stilige mål med å bruke touchflaten på undersiden at jeg ikke kan få sagt det. Du kan også sentre til dine medspillere med å gjøre det samme, men jeg synes egenskapen fungerte best med å skyte mot mål. Jo lengre du holder inne, jo hardere blir skuddet. 

Ellers er FIFA 13 til PS VIta et godt spill som jeg liker veldig godt. Sønnen min på syv år har også forelsket seg i spillet og vi kniver om få spilt, noe jeg selvsagt synes er moro. For han har også blitt en kløpper til å bruke touchflaten og vinner kamper så lett som bare det. 

Et av spillene jeg garantert kommer til å presentere på foredraget mitt “Spill er sunt” er selvsagt FIFA 13 og det til både PS Vita og Playstation 3. Skulle jo bare mangle noe annet. 

Electronic Arts, jeg digger måten dere har fått til FIFA 13 til PS Vita på og håper dere med andre spill som kommer utnytter touchflaten på undersiden av PS Vita-en like godt. Da blir jeg fornøyd. 

Har du PS Vita og hvilke spill liker du best å spille på den? Liker du FIFA-serien? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top