Spill er sunt!

Om ikke lenge braker det løs. Før jul skal jeg holde hele åtte spillforedrag på kveldstid og gleder meg virkelig til det. Selv om jeg er vant med å snakke til store folkemengder, kan jeg ærlig innrømme at det alltid svirrer noen sommerfulger i magan før foredraget tar til. Det å kunne få lov til å snakke om spilling er et privilegium synes jeg. Å snakke om noe jeg er skikkelig engasjert i er noe av det beste jeg vet og det for hvor spillingen betyr mye på ett eller annet vis. Det er kun et fåtall som i dag ikke spiller på en eller annen måte og derfor er det viktig å kunne nå ut til alle de som spiller. 

Når det kommer til foreldre, så er det ikke enkelt å følge med og det finnes mange foreldre som ikke skjønner seg på spilling. Da er det lett for poden eller jenta å kunne utnytte dette og kanskje spille noe som ikke burde ha vært spilt. Dette opplever jeg veldig mye når jeg snakker med foreldre og de er ikke helt sikre på hvor grensene skal settes når det kommer til spill og aldersgrenser. Nettopp dette er noe jeg føler er veldig viktig og spesielt med tanke på alderen barna begynner å spille. 

Jeg får mange spørsmål fra foreldre om råd og tips til en sunn spillhverdag for barna og familien. For det er ikke enkelt å finne den rette balansen. Derfor har jeg også mange ganger fått hørt hvor viktig foredraget mitt “Spill er sunt” er. Dette varmer selvsagt meg og ekstra artig er det også å presentere hva som finnes. Det finnes i dag veldig mange bra spill og dette er noe jeg selvsagt presentere via filmklipp, hvor de selv får prøve spillene. 

nå er det like før det braker løs og jeg er evig takknemlig for at jeg får denne muligheten og håper at så mange som mulig har muligheten til å komme på foredragene som i første omgang holdes i Trøndelag. Det jobbes også med å få til noe ekstra på Amfi-senteretSteinkjer (det største kjøpesenteret nord for Dovre)  før jul og har planer om at den lille søte kaninen Josefine og Hugo da dukker opp og kaster glans over “Spill er sunt”. Her vil det også bli en quiz-konkurranse hvor man kan vinne mange flotte premier. Om det blir noe av det, vil gjenstå å se, men muligheten for det en lørdag ut i desember. 

Hvor gammel var du da du startet å spille?


Josefine gir gjerne fra seg klemmer.

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top