Foreldre vil la barna sine spille spill!

Da har jeg holdt høstens første foredrag “Spill er sunt”. Som vanlig var det mange sommerfugler i magen som svirret forvirret rundt før det hele startet. Heldigvis gikk det ikke lange stunden før sommerfuglene fant ut at det ikke hjalp å svirre. Stålkontrollen kom og etter hvert ble det skikkelig dreis på foredraget. Fikk besøk av både politi, lærere fra videregående skoler og alle sammen var foreldre til barn og unge som spilte spill på fritiden. Foredraget i går kveld gikk utrolig godt og det var veldig moro å snakke til så mange engasjerte foreldre. Mange sterke meninger, gode diskusjoner og foreldre som gjerne vil la barna og ungdommene sine spille spill. Vi var alle enige om at “Spill er sunt” om grenser settes og hvor alle i familien får bestemme litt. Det kunne ha blitt litt lengre til å prøve spillmaskinene jeg hadde med, men fikk i stedet presentert en del trailere fra spill som jeg anbefaler de forskjellige aldersgruppene. Tusen hjertelig takk for en flott kveld! Så nå er det bare å gjøre seg klar til neste foredrag som går av stabelen om ikke lenge. 

Fikk tatt noen bilder før foredraget, men en engasjert Bernt Erik fikk ikke tatt noen bilder under foredraget som faktisk varte i over to timer. Det ble også delt ut en del premier til de som kom noe som de fremmøtte satte stor pris på. Jeg fikk overrekt en kjempeflott blomterbukett som takk for foredraget. Jeg kan gjerne med en gang si at jeg er takknemlig som får muligheten til å “forkynne” om spill og håper på mange, mange muligheter i årene som kommer. Kanskje får jeg ut en bok også, hvem vet…

Her er noen bilder fra før foredraget startet og hvor alt var gjort klart til foreldrene kom. Den smarte kofferten er en Gaems 155 som fungerer perfekt til både PS3 og Xbox 360.

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

2 thoughts on “Foreldre vil la barna sine spille spill!

  1. wendysinfamilie: Tusen hjertelig takk for det 🙂 Det blir en del foredrag i tiden fremover ja, men moro er det 🙂

    En riktig god helg til deg og dine også 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top