Derfor får vi forholdsvis mildt vær…

Mange vil nå ha vinter med snø og spesielt nå som vi nærmer oss julemåneden desember. I den nærmeste uken ser det ikke ut til at Kong Vinter vil få noe overtak og vi som bor her i omegn Snåsa må nok vente en stund før snøen gjør seg gjeldende. Årsaken er et stort og veldig stabilt høytrykk i Russland i tillegg til stor lavtrykksaktivitet i Atlanterhavet. Dette gjør at de vindene som kommer er forholdsvis milde og som igjen gjør at Kong Vinter ikke melder sin ankomst.  

Om høytrykket litt etter litt trekker seg unna, vil det føre til at lavtrykksbanene forandres og da kan det være mulighet for kjørligere luft og da også snø, men slik det ser ut nå både med høytrykket og at jetstrømmen fortsatt ikke har trukket seg til normalen, så blir det en forholdsvis mild førjulsvinter.  

Du har sikkert fått med deg, så har jeg spådd at vi her på Snåsa vil få rundt 30cm med snø på julaften. For etter mine føringer ser det ut til at vi skal få kjørligere vær mot slutten av november, begynnelsen av desember. Det vil da si at det kan bli snø for oss og andre steder i Norge. Gjennomsnitten ligger på rundt 10cm med snø på julaften her på Snåsa. 

Det blir i alle fall spennende å følge med og jeg håper som mange andre at vi skal få bra med snø i julemåneden desember. 

Har dere hatt mye snø hittil i vinter der du bor eller har det ikke kommet noe snø enda?


Slik så det ut 19. november i fjor. Lite med snø da også…

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top