Adventskos med Vennebyen!

For ikke mange dagene siden skrev jeg om en julekalender med Blåfjell som tema. Nå er det ikke mange dagene til julekalendere åpnes rundt omkring og mange barn og unge gleder seg. På den digitale fronten finnes det flere julekalendere, deriblant Blåfjell Julekalender, men det finnes en julekalender til som for øyeblikket ligger på førsteplass på game/kids under AppStore. Appen jeg nå vil anbefale er Vennebyens Julekalender. Selv har jeg lastet den inn på min iPad og barna har allerede begynt å “leke” litt med den og det å pynte det ene juletreet etter det andre. Selv om julekalenderen ikke åpner før den 1. desember, kan man som en teaser pynte et juletre med masse forskjellige julepynt. Dette treet som barnet har pyntet kan du faktisk sende som sms til de du ønsker skal få seg en førjulshilsen. Genial egenskap det.

Ellers kommer det til å bli mye å glede seg til når julekalenderen for fult åpnes etter hvert mot jul og her frister utvikleren Ravn Studio med 24 luker basert på barne-TV-suksessen Vennebyen. Her kan man telle ned til jul med Apa, Ted og Elfie. Det unike er at julekalenderen inneholder en julehistorie, småspill og morsomme aktiviteter og det med 3 forskjellige vanskelighetsgrader. Julekalenderen passer for barn mellom 2 til 8 år

 AppStore kan du finner mer om julekalenderen -> Vennebyens Julekalender

Spill er sunt anbefaler selvsagt julekalenderen og passer supert til førjulskos for barna i adventstiden. 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top