En mild start på 2013! Snøen forsvinner…

Etter at en høytrykk i Russland har gitt en kald senhøst med lave temperaturer i deler av november, stort sett hele desember, får vi nå omslag med forholdsvis mild luft for årstiden. Det vil med andre ord si at vestavindsbeltet slår til for fullt i hele landet noe som igjen fører til milde temperaturer, nedbør for det meste som regn. Det vil si at det flotte skiføret vi har hatt nå den siste tiden vil bli kraftig redusert og i verste fall kan det bety at vi ikke vil ha noe snø igjen etter mildværet gir seg i midten av januar. Da vil vi få det litt kjørligere og været blir mer stabilt. I slutten av januar vil det kanskje bli litt hvitt som kommer igjen, men det er ikke før i i februar at snøen på skikkelig vis kommer denne vinteren. Da vil vi få noen kraftige lavtrykk som dumper ned bra mengder snø.

i tiden fremover må vi bare belage oss på en mild værtype med lite snø, dessverre.

Oppsummering:

2. til ca. 15. januar -> Mildt vær med en god del regn / tidvis overgang til sludd og snø.

15. til ca. 25. januar -> Kjørligere og mer stabilt vær.

26. til 31. januar -> Mer ustabilt med nedbør men da for det meste som snø. 

1. til 28. februar -> Vinterlig værtype med snø og lite regn. Perioder med pent kaldt vintervær. 

 

er det bare å vente og se om dette slår til, men ut i fra hvordan situasjonen er og i forhold til mine føringer sammenlignet med andre år så kan dette slå til ( fra min egen værstatistikk fra våren 1987)

Hva tror du? Vil du ha vinter med masse snø eller ikke noe snø i det hele tatt? 


Langtidsvarsel for Snåsa.

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

5 thoughts on “En mild start på 2013! Snøen forsvinner…

  1. Her hvor tilbringer ferien min er det veldig, veldig mye snø. Det er ikke like kaldt lenger, men langt fra så varmt at snøen forsvinner. Vi har ekstremt mye snø enda! Jeg kunne godt tenkt meg at den hadde blitt borte da =P (er ikke super glad i snø osv).

  2. wendysinfamilie: Heldigvis forsvant ikke snøen helt ennå, men den har krympet godt her det siste døgnet. Det er meldt mer regn i morgen og dagene fremover så det ser skummelt ut.

    Får håpe det kommer snø til dere etter hvert og ser for meg at i midten av måneden at det vil bli mulighet for det. Da skifter vindretningen til øst og sørøst og det kan føre til snø hos dere i sør 🙂

  3. Gamingportalen: Det har krympet en god del det siste døgnet, men vi har fortsatt litt igjen. Er selv mest glad i sommeren. Med fire barn er det så mye enklere 😉

    Fått spilt noe i julen forresten?

  4. Ja, jeg kan skjønne det da! Er en del enklere da!
    Jeg har ikke fått spilt så mye, er hjemme på ferie så har kun med meg laptop. Det jeg har spilt er Guild Wars 2 og en del gamle NES-spill (Har en konsoll stående i barndomshjemmet mitt).
    Men når jeg kommer opp igjen ligger Farcry 3 og Hitman klart! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top