Mine favorittspill 2012 – del 2 av 4!

Å få tiden til å strekke til er ikke alltid enkelt og spesielt i disse tider hvor det skjer så myei jobbsammenheng. Annonseselger for Gamereactor Norge og Finland tar mye av tiden. På fritiden går det i å skrive bok, jobbe med foredragene “Spill er sunt” samt BondeLAN som nærmer seg med stormskritt. Da er det heller ikke enkelt å få skviset inn tid for å skrive blogger, men prøver så godt jeg kan. For ikke så altfor mange dagene siden skrev jeg en blogg hvor jeg oppsummerte de beste spillene i 2012 og hvor listen min ble på hele 20 spill. For 2012 var et år hvor det kom ut utrolig mange store spill som jeg likte godt og det til alle plattformer. Kunne sikkert har hatt en liste opp til 30-40 spill også, men har begrenset meg litt da. 

Den forrige listen med mine favorittspill kan du finne HER!

Så da er det bare å fortsette listen med spill som jeg har satt pris på og spilt mye i året som gikk;

-> Sleeping Dogs: Jeg har aldri vært i verdensmetropolen Hong Kong og har alltid vært en drøm å kunne dra til denne gedigne byen i østen. I spillet Sleeping Dogs fikk jeg muligheten til dette. Dessverre ble det ikke en rolig og avbalansert tur, men proppet med action fra start til slutt. Som undercover (Wei Shen) var mine oppgaver å grave frem alt om de forskjellige triadene som regjerte i byen. Narkotika, massive skyteepisoder, biljakter og bli kjent med store triadesjefer, var det som stod på menyen i dette spillet. Utvikleren Square Enix har gjort en god jobb med spillet som fenget meg fra første sekund og frem til slutt. Et godt spill som jeg anbefaler deg på det sterkeste. 

-> Need for Speed Most Wanted: Utvikleren Criterion er og blir for meg unike. De ble godt kjent for sine Burnout-spill og selv har jeg spilt alle Burnout-spillene. Elsker jo bilspill, så da sier det seg selv. Da jeg fikk høre at Criterion skulle stå for Most Wanted, rant siklet i strie strømmer. Da visste jeg at de ville lage et godt bilspill. Så da dagen kom og jeg fikk satt meg ned med Need for Speed Most Wanted, var det vanskelig å løsrive seg fra skjermen. Store områder kjøre rundt i. Oppleve byen Fairhaven hvor politiet gjorde hva de kunne for å slå kloa i deg. Det hjelper lite at motstanderne dine i løpene også presser deg som om det stod om livet. Et variert, herlig og veldig fartsfyllt spill som jeg har blitt svært glad i. Nå gleder jeg meg til neste bilspill fra Criterion. Gjør du?

-> Call of Duty: Black Ops II: Treyarch har utviklet et av sine beste spill i mine øyne. Det beste spillet som har kommet ut i serien siden Modern Warfare. Årsak, spillet minner meg om Battlefield 2142, et spill som jeg elsket høyt og hvor jeg havnet blant de 50 beste i verden som sniper. Call of Duty: Black Ops II har roboter, droner og alt du kan tenke deg fra fremtidens krig. Brettoppbygningen er herlig og det sammen med detaljert grafikk, fete mellomsekvenser og tøffe dialoger, så ble jeg spikra til skjermen før jul. Et spill som jeg digger fullt ut. Til og med flerspillerdelen var okei med heftige brett og masse action. Liker du Call of Duty, så kan jeg garanterer deg at du kommer til å like dette.

->  Max Payne 3: Da jeg fikk høre at selveste Rockstar skulle utvikle Max Payne 3, jublet jeg himmelhøyt. Er det en spillutvikler jeg digger så er det nettopp Rockstar og deres Grand Theft Auto-serie og sist men ikke misnt Red Dead Redemption. Herlige spill av høy kvalitet. Som vanlig skuffet ikke Rockstar og Max Payne 3 ble for meg en fet opplevelse på mange måter. Herlig grafikk, god spillbarhet og sist men ikke minst magien fra de tidligere spillene var der. Et godt spill som fortjener å komme på min topp 20 liste. 

-> New Super Mario Bros 2: 17. august ble det liv i heimen. For da kom nemlig New Super Mario Bros 2 til 3DS i en liten pakke. Jeg og familien ble med ett hekta og det ble etter hvert samlet på tusenvis av gullmynter. Mario fikk virkelig kjørt seg og det i et spill som var underholdende på mange måter. Gullrush er noe alle liker og det fikk vi til gangs oppleve i New Super Mario Bros 2. Et artig spill var det i alle fall og som jeg uten tvil kan anbefale alle som ikke har kjøpt det og eier en 3DS. 


Var det spill på denne listen du liker/likte veldig godt? Hvordan ville listen din ha sett ut?
 

 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

3 thoughts on “Mine favorittspill 2012 – del 2 av 4!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top