Zombiene invaderer min Wii U!



Jeg
skal ærlig innrømme at jeg liker TV-serien som The Walking Dead og ser gjerne filmer med zombier. Spill som Dead Rising, Dead Island (kommende Dead Island: Riptide) og for ikke å glemme Resident Evil-serien. Da Wii U kom i hus like før jul var jeg i syvende himmel og spesielt et spill jeg til nå har spilt en god del av. Spillet jeg tenker på er ZombiU fra Ubisoft. Jeg har selvsagt lest flere anmeldelser av spillet og hvor det fikk gode kritikker. Derfor ville jeg ha tak i dette spillet som fikk meg bort fra krigens erindringer i Battlefield 3, friske løp i Need for Speed Most Wanted og spøkelsesaktive hendelser i Luigi’s Ghost Mansion.

ZombiU er akkurat slik jeg ville det skulle være og litt til. Det er til tider “skremmende” og jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har hoppet høyt fra den myke sofaen. Utrolig at jeg ikke har satt merker i taket på stuen ennå. Med at jeg har fire barn, så har jeg spilt ZombiU når de har vært i seng og hvor dama mi har vært på jobb på ambulansen. Da har jeg kunnet regjere TV-en og spille voldelige spill uten at noen kunne si noe.



Her er bakgrunnshistorien i spillet:

London faller! Er DU forberedt? Året er 2012 og pesten er over oss. For andre gang i historien har en stor pest dekket London i en tåke av død. Big Ben ringer mens hundrevis, nei tusenvis av uforberedte dør eller blir infisert av en sykdom som er verre enn døden.

Du puster fremdeles, for nå. Men hvor lenge klarer du å overleve i labyrinten som er Londons gater og undergrunn – forlatt av resten av verden, omringet av infiserte? De fryktelige levningene av menneskeheten som har blitt herjet av den fryktelige sykdommen karrer seg gjennom gatene og venter på å sette tennene i det levende kjøttet ditt rundt hvert hjørne!

ZombiU er bygget fra grunnen opp til å utnytte Wii U og den revolusjonerende kontrollen til det fulle og vil teste viljen din til å overleve i et fryktfylt Zombie Survival Horror FPS. Så grip om altmuligkniven innen overlevelsesutstyr – Wii U GamePad-kontrollen din – og fyll baggen med utstyr! Hvert sekund teller; du har kun én sjanse.
 



Den
ene sjansen føler jeg har brukt opp til flere ganger. Det finnes en del utfordringer i spillet og som krever dørgende konsentrasjon selv om man slår vilt i rundt seg. Det føles nærmest ut som feberkramper og hvor man nærmest blir sittende å skjelve etter et skikkelig enadrenalinrush. Å holde begge øynene på to skjermer er heller ikke enkelt og krever sin mann i perioder når du omkranses av blodtørstige zombier som gjerne vil ha en saftig bit av deg.

I GamePaden finner du alt du trenger for å overleve kaskadene av zombier. Der finner du kart, overlevelsesutstyr, inventar og sist men ikke minst legemidlene som sikrer deg å ikke bli en av de frådende zombiene. Du må søke igjennom alt for å finne våpen, ammo og andre ting og tang som kan brukes. Rundt hvert eneste hjørne finnes horder av zombier og det gjelder å være kjapp på avtrekkeren om du skal overleve. Det er flere spennende spillmoduser i ZombiU og den jeg likte best var der hvor en spilte den som måtte overleve (Wii-mote) og en Zombie Master (GamePad). Her kan du som Zombie Master sende ut massive bølger med zombier mot den som hele tiden må gjøre alt som kan gjøres for å overleve. En veldig artig modus som fungerer utrolig godt. Bra balansert hvor det faktisk kan gå begge veier.



Om
du blir drept, så våkner du opp som en annen, men den karakteren som du først spilte og som ble drept, dukker plutselig opp som blodtørstig zombie. Denne effekten likte jeg veldig godt. Om du har venner som spiller, kan de få beskjed om at din karakter er blitt en zombie og de kan prøve å nå tak i han og til slutt sette spikeren i kisten for godt.

En annen ting som jeg liker svært godt med spillet er grafikken og detaljene. Lydene er også veldig bra lagd. Takket være lyden har jeg opp til flere ganger blitt skremt, men det er jo det slike spill skal få deg til å gjøre. Ubisoft har kommet med mange gode spill til Wii U og det er jeg svært fornøyd med og digger Ubisoft for det. Om du eier en Wii U og vil ha et spill spekket med action, spennende opplevelser, så bør du kjøpe ZombiU. Jeg har hatt veldig mye glede av det i tillegg til mine venner som har kost seg med “overlevelses-modusen”. Takk til Ubisoft for å gi meg nye gode spillopplevelser.



Les
mer om ZombiU på Gamereactor.no

 

Digger du zombie-spill og hvilket spill liker du best?

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top