Jeg har fått meg filmrolle!

Alle som kjenner meg vet at jeg er glad i film. Det kan fort bli noen filmer i løpet av en uke. Jeg er stort sett altlikende og ser både norske som utenlandske filmer, men å få en rolle i en film har jeg aldri opplevd før. Da jeg var på audition i Grong for noen uker siden, var det en spent Bernt Erik som satte seg foran kameraet for å prøve seg. Filmen som jeg har fått en liten rolle i heter “Dirk Ohm ? illusjonisten som forsvant” og som i disse dager filmes i Grong. En kjenning av meg, Gudrun Austli som var produsent for Oscarnominerte kortfilmen “Tuba Atlantic”, anbefalte meg å prøvespille. Så da bar turen til Grong med meg og datteren min hvor hun har har fått statistrolle. 

Rollen min i filmen er ikke stor og hvor jeg skal spille hotellsjef. Selvsagt gleder jeg meg og før helgen fikk jeg en mail hvor jeg måtte notere opp størrelsene mine til kostymet som jeg skal bruke under filminnspillingen. Ikke mange som vet at jeg faktisk “bør” bruke briller og i rollen som jeg skal spille må jeg bruke briller. Så da kommer brillene til sin rett. Førstkommende lørdag skal jeg i vei å være statist i en stor leteaksjon og den 14. mars skal jeg til Grong for å spille hotellsjef

I filmen “Dirk Ohm ? illusjonisten som forsvant” er det mange andre skuespillere som er med og noen kjente. Har du forresten hørt om August Diehl? Han spilte hovedrollen SS-Sturmbannführer Dieter Hellstrøm i Quentin Tarantinos “Inglourious Basterds” og filmen “Falskmyntnerne i Sachsenhausen” som vant Oscar i 2007. En annen skuespiller som har kommet på hovedrollelisten er Sara Hjort Ditlevsen som er det nye danske stjerneskuddet i filmverdenen. Jørgen Sandvik Langhelle og svenske Alexandra Rapaport har også sentrale roller i filmen som nå har startet innspillingen av.

Om du vil lese mer om hvem som er med i filmen, så kan du det i artikkelen i nettutgaven av Namdalsavisa.

Selv om det er litt tid før jeg skal stå fremfor kameraet, så kjenner jeg at spenningen bygger seg opp på hva jeg har begitt meg ut på. En artig opplevelse er jeg bra sikker på at det blir og filmen har premiere høsten 2014.

Ser du mye film og hvilke filmer liker du å se på. Har du vært statist eller hatt rolle i en film før?


I bakgrunnen hotellet som jeg skal være hotellsjef for…

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Jeg har fått meg filmrolle!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top