Vil konsollene føre til enda bedre PCspill?

Dette er et spørsmål jeg har tenkt en god del på i det siste og spesielt etter at Sony annonserte deres Playstation 4. I en nyhet i dag på Gamereactor.no kan vi lese at Playstation 4 kommer til å slå de fleste PCene i flere år. Årsaken skal være veldig bra med RAM noe som gjør at utviklere kan lage enorme verdener i sine spill til konsollen. I tillegg skal resten av det tekniske innholdet i Playstation 4 være såpass bra at spillene vil bli mye mer komplekse enn det som har vært tilfelle for den nåværende konsollgenerasjonen. 

Spørsmålet mitt er om den nye konsollgenerasjonen med Playstation 4 og den nye Xboxen vil kunne sørge for at PCspillene kommer til å bli bedre også? For det er mange konsollspill som har blit portet til PC og sendt ut for salg samtidig, men som på grunn av begrensningene til konsollene ikke har blitt det helt store på PC. Vil dette nå være en saga blott? I alle fall så ligger det til rette for at PCspillene faktisk kan bli bedre nettopp på bakgrunn med at konsollene blir sterkere teknisk sett. Det er også blitt hevdet at programmeringspråket faktisk er ganske så likt det man finner på PC. Det vil si at det kanskje vil være enda enklere å kunne porte spillene fra konsoll til PC. Vil det også bety at det vil komme flere spill til PC? Det kan godt hende, men fortsatt vil det komme egne spillserier kun til konsoll og ikke PC, men jeg tror vi kan få se en økning med flere PCspill, i alle fall noe jeg selvsagt håper. 

Hva tror du, vil PCspillene bli bedre med at den neste generasjonen konsoller blir det eller vil PCeiere ikke merke noe forskjell? Kommer du til å spille mest på konsoll eller er det PCen som er din spillmaskin?


Slik ser kontrolleren til PS4 ut. 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

One thought on “Vil konsollene føre til enda bedre PCspill?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top