Her avsløres en hacker!

Har du blitt oppringt av noen fra Microsoft som sier at din PC er infisert med virus og skumle programmer og hvor en hjelpsom stemme sier hun/han vil hjelpe deg? Det har jeg blitt den siste tiden. Fra den første telefon kimte, visste jeg dette var bare tull og fanteri og ikke noe å spøke med. Dessverre så finnes det personer som går rett på limpinnen og gjør det man blir bedt om. Om du gjør det, så vil du overgi maskinen din til hackere og gud vet hva de kan gjøre med PC-en din. Derfor er det svært viktig at du ikke går på slike brølere som dette. Om noen ringer fra Microsoft og sier at du har virus, skumle filer på PC-en din, så si at du gjerne vil ringe til det norske kontoret til Microsoft for å høre om det stemmer. Da er det godt mulig at personen i den andre enden legger på ganske så fort. 

Her er i alle fall en hacker som blir avslørt og det i beste sendetid på radioen. Jeg lo godt over innslaget for å si det slik. Ufattelig bra og et god lærdom til deg som ikke har fått telefon fra denne snille, hjelpsomme damen…

HER BLIR EN HACKER AVSLØRT!


 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Her avsløres en hacker!

  1. Ja det er en plage rett og slett. Får flere calls i en uke fra disse folk som ikke ringe fra Europa eller Norge ialfall. Har en dag lagt opptak av dette, så må legge dette ut snart tror jeg. For å kunne varsle andre. De spører deg å laste ned teamviewer for å gi de tilgang til pcen din. Absolutt ikke bra. Skal følge tipsen ditt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top