Jeg har blitt student på heltid!

Okei, var kanskje ikke helt sant dette her da, men i The Sims 3 så har jeg det. For ikke så altfor lenge siden kom nemlig en ny tilleggspakke til dette meget populære spillet og jeg har siden da faktisk, tro det eller ei, spilt litt The Sims 3 og “Studentliv” som pakken så fint heter. Mange vil nok si at Maxis med Electronic Arts melker The Sims-serien med maaaange tilleggspakker. Selv synes jeg ikke det. For du bestemmer jo selv hvilke du vil kjøpe og hvor mye du vil spille. Slikt er det i grunnen over hele fjøla når det kommer til spill. Det er jo til syvende sist du som bestemmer og kommer det tilleggspakker som fanger oppmerksomheten din, så er det opp til å sjekke den ut eller ikke.  



Slike
tilleggspakker gir jo lengre liv til spillene som har kommet ut for en god stund siden, som blant annet The Sims 3 -> 4. juni 2009. Den beste tilleggspakken i mine øyne er defintivt “Årstider”, men på en god andre plass synes jeg “Studentliv” kommer og som gir spillet enda mer dybde. Selvsagt må jo simmene dine gå høyere utdannelse om de skal få de beste og mest betalte jobbene. Det er jo noe alle må gjøre og jo mer utdanning, jo bedre jobb får man og jo mer penger tjener man også. Dette er like viktig i The Sims 3 som i det virkelige liv. Om du tror det er som å studere her i Norge i denne tilleggspakken, så får du tro om igjen. Her er det “the american style” som gjelder. Det vil si det amerikanske studentlivet med strandfester, gå inn i grupper, delta i demonstrasjoner samt masse annet. Dette gjør at tilleggspakken blir variert og bra og som gjør at jeg liker den godt. Sammensetningen av aktivieter som kan utføres er veldig bra og tenk deg simmen din lage gatekunst, eller grafitti rundt omkring. Hva med å lage et eget radioprogram, eller jukse på eksamen. Alt er nesten mulig i “Studentliv”. 



Etter
å ha spilt “Studentliv” en god stund, er jeg meget godt fornøyd med denne tilleggspakken og som stiller seg inn i rekken som den nest beste etter “Årstider”. Nå tenker du sikkert at jeg virkelig spiller The Sims 3, og ja, jeg gjør det og synes spillet faktisk er veldig bra og har mye god underholdning å gi. I tillegg til at man får lov til å bruke sine kreative evner noe som jeg liker godt. Har alltid likt “simulatorspill” og man kan vel si at The Sims også er det. Om du ennå ikke har kjøpt tilleggspakken “Studenliv” så vil jeg anbefale deg det. Den er veldig innholdsrik og gir deg mange timer med ekstra god Sims-underholdning nå frem mot sommeren. 

“Spill er sunt” anbefaler deg The Sims 3 og “Stundentliv”. 

Synes du denne tilleggspakken ser bra ut og hvilken tilleggspakke liker du best? 

 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

One thought on “Jeg har blitt student på heltid!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top