LEGO GTA til Nintendo 3DS!



Jeg
elsker LEGO-spill og har opp igjennom årene brukt veldig lang tid på disse. Selvsagt ikke alltid spilt spillene alene, men sammen med mine barn og da på storskjerm. Selv om det er mest moro å spille sammen med noen og samarbeide, så går det greit å ta noen solorunder også. I det nylig utkommende LEGO City: Undercover – The Chase Begins, har det blitt en del timer på meg. Jeg er som du vet også en stor fan av Grand Theft Auto-spillene. Disse spillene havner innunder sjangeren “sandkassespill” og hvor du som spiller står fritt til å gjøre nær sagt hva du måtte ønske. Selvsagt må du følge oppdragene, men du kan kjøre, gå, fly hvor du måtte ønske. 



Denne
friheten er noe jeg setter stor pris på i spill og som på en måte gir deg flere kreative måter å gjennomføre spillet på. Utvikleren TT Fusion har med LEGO City: Undercover – The Chase Begins gitt oss nettopp denne friheten og hvor vi får oppleve den unge, lovende Chase McCain. Det spesielle med dette spillet i forhold til Wii U-versjonen er at her får vi oppleve Chase Begins tiden før Wii U-versjonen. Dette gjenspeiler også historien i spillet og de mange oppdragene. Det beste med LEGO-spillene er at man kan (om man vil) bruke mye tid på å finne ting og tang, samle LEGO-klosser pluss masse annet. I tillegg har alle spillene en humoristisk undertone noe som hever spillopplevelsen en del hakk. 

Det beste i mine øyne med LEGO City: Undercover – The Chase Begins er uten tvil den frie følelsen samt det å kunne legge beslag på over 50 forskjellige kjøretøyer. Her finner du massevis av forskjellige biler, båter og helikoptere. Dette gjør at spillet blir veldig variert. Videre så er oppdragene ikke så alt for viløftige og man trenger ingen doktorgrad for å gjennomføre dem, noe jeg liker godt med tanke på alle barna som “har godt av” å spille litt LEGO-spill. Kreativiteten regelrett blomstrer med dette spillet og får alle som spiller til å tenke ut hvordan man skal løse oppdragene på en kreativ måte. Dette er perfekt i mine øyne og da blir det heller kun et spill, men et kreativt spill. I tillegg trener barna opp koordinasjon og sist men ikke minst deres reaksjon. For å kjøre i vill fart på trafikkerte gater krever at man holder tungen rett i munnen for ikke å kræsje.



For
å komme deg til diverse steder hvor det f.eks. ligger skjulte skatter, så må du kle deg om i andre kostymer. Chase McCain er en mester til nettopp dette og må hele tiden skjule seg for ikke å avsløre hvem han er ovenfor fienden. Foruten å følge spillets historie, kan du også ta mange av sideoppdragene som finnes. Dette gjør at levetiden på spillet høyner betraktelig. 

Om ikke lenge er det sommer og med sommeren kommer også en del ferieturer. For at barna ikke skal kjede seg f.eks. når du dere kjører bil eller sitter på et annet fremkomstmiddel, så ta med 3DS-en og om du vil ha tak i et spill med lang holdbarhet, så kjøp LEGO City Undercover – The Chase Begins. Gjør dere det, ja så er sommerferien reddet og barnet slipper å kjede seg. En annen ting som er så genialt med LEGO-spillene er at de slettes ikke er vanskelige å forstå og det gjør at selv de aller minste kan kan ha glede av dem. 



Jeg
holder foredrag for foreldre og på foredragene mine “Spill er sunt” kommer jeg med anbefalninger til spill. LEGO City Undercover – The Chase Begins er et spill jeg uten tvil vil anbefale og som jeg kommer til å presentere. Dette spillet er genialt på mange måter og sørger for å underholde barnet på lik linje som det må være kreativt. Barnet må tenke logisk og med en fri verden kan det selv bestemme hvordan ting kan løses. Om du er på utkikk etter et 3DS spill til barnet ditt eller barnebarnet ditt, så er LEGO City: Undercover – The Chase Begins noe jeg uten tvil kan anbefale. Et spill som garantert gir god valuta for pengene

Spill er sunt angebaler LEGO City: Undercover – The Chase Begins

Les mer om spillet på Gamereactor.no

Liker du LEGO-spillene og hvilke spill i denne populære serien liker du best? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top