Så var katten ut av sekken…


Det har lenge versert rykter rundt dette temaet, men dessverre har det blitt kun rykter og ikke noe skikkelig ut av det. Å holde oss slik på pinebenken er slettes ikke noe moro. Derfor var det flere som jublet her i huset da nyheten dukket opp, i alle fall datteren min, den store Sims-fantasten. Hun jublet så høyt at jeg var sikker på at hele nabolaget hørte oss. The Sims 4 er under utvikling og vil komme i løpet av 2014

Den viktigste nyvinningen i det kommende spillet er uten tvil at ved et spesielt verktøy kan lage ting og tang for så å dele dette med dine Sims-venner. Dette kan virkelig gjøre spillet levende i mange, mange år etter det kommer ut på lik linje som SimCity 4 som lever stort den dag i dag nettopp på grunn av at personer verden rundt lager modder til spillet. Ut i fra pressemeldingen jeg har fått, så virker det til at utvikleren Maxis legger opp til det. Krysser i alle fall fingrene for det og håper det skjer. 

Her er litt mer info som jeg tror du vil like å lese;
Sul Sul! Maxis og Electronic Arts kunngjorde i dag at The Sims? 4 er under utvikling hos The Sims Studio og lanseres på PC og Mac i 2014. The Sims 4 går rett inn i sjelen til simmene og gir spillerne et dypere forhold til de mest uttrykksfulle, overraskende og sjarmerende simmene noensinne i et offlinespill for én spiller. The Sims 4 oppfordrer spillerne til å gjøre spillverdenen sin personlig med nye og intuitive verktøy, og gir dem muligheten til å dele det de lager med venner og andre The Sims-fans på en enkel måte.

The Sims-serien drives av lidenskapen og kreativiteten til mange millioner fans rundt omkring i verden. Den vedvarende hengivenheten de viser serien fyrer opp under kreativiteten til teamet i The Sims Studio og driver dem til å fortsette å forbedre og videreutvikle et av verdens mest populære simuleringsspill, som har solgt mer enn 150 millioner eksemplarer. 

Som en takk for støtten fra mer enn 30 millioner fans som deler og diskuterer historier om The Sims på globale sosiale nettverk, ble det i dag morges holdt en spesiell VIP-briefing der noen av verdens største fans ble blant de første som fikk høre nyhetene om The Sims 4. Denne utvalgte gruppen ble den første som fikk høre fra det kreative teamet som jobber med The Sims 4, og de får spesiell tilgang til utviklingsteamet etter hvert som spillet kommer videre i utviklingen. 

Om du vil vite mer om The Sims 4, så anbefaler jeg deg å ta turen innom siden til spillet -> The Sims 4

Som foredragsholder for “Spill er sunt” anbefaler jeg The Sims 4.

Gleder du deg til The Sims 4? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

6 thoughts on “Så var katten ut av sekken…

  1. Hadde vært stilig om du kunne kommet med en topp-5 liste over dine anbefalte spill for en gutt på 10år. Jeg er jo helt ubrukelig når det kommer til denslags, hehe

  2. Fotballmammaen: Godt tips fotballmammaen 🙂 Skal prøve å lage en liste og legge opp for en ti åring og som jeg føler er smarte, lærerike og underholdende spill 😉

  3. Øh, aldri hørt om Sims1 en gang. Så da antar jeg at jeg bør holde meg til det eneste spillet jeg behersker sånn nogenlunde; sjakk.

  4. amalie: Hehe, er nok mange som synes det også, men The Sims 4 kommer garantert til å selge i bøtter og spann. Faktisk er The Sims-spillene de mest solgte spillene i Norge, tro det eller ei 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top