Grid 2 – herlig bilspill!



Det
er travle tider og veldig mye å gjøre. For om ikke mange timene er det konfirmasjon her i huset hvor den eldste datteren min blir konfirmert. Søndag er dagen som alle gleder seg til, men før den tid får man stresse litt slik at alt blir klart til den store dagen. Selvsagt må man også ha bitte litt tid til spilling og et av spillene som virkelig har fått kjørt seg er bilspillet Grid 2. Jeg har forsøkt og sitte så mye som mulig og har til nå kommet meg et godt stykke ut i WSR (World Series Racing) Asia. Jeg har støtt på noen problemer underveis og det har til tider blitt litt bannskap også, noe barna selvsagt ikke har hørt. 

Grid 2 er et veldig bra bilspill og som innehar mye herlig bilskjøring av ca. 70 forskjellige doninger som du kan kjempe deg til etter hvert. Selvsagt må du kjøre bra for å kunne vinne deg de forskjellige doningene og ingenting kommer av seg selv. Om du har kjørt Grid, så er dette et spill i samme duren bortsett fra at i stedet for penger i det første spillet, er det fans som gjelder her. Jo flere fans du har, jo mer populær blir du og WRC-turneringen. For alt handler om WSR og om å gjøre den så populær som mulig. 

Jeg kjører spillet på hard og skal si at jeg virkelig møter motstand. Et par av banene var jeg veldig nær med å spise opp håndkontrolleren i ren frustrasjon. Det ble noen forsøk for å si det slik og målet er selvsagt å komme på første plass. Å kjøre perfekt er ikke noe problem om du hadde vært alene på veien og det selv i stor fart, men med andre hissige motstandere som presser deg inn i lyktestolper, gjerder og andre ødeleggende ting som dukker opp, så blir ikke det like enkelt. Vet ikke hvor mange ganger jeg har endt opp i mot en vegg, mens bilen har sett ut som et trekkspill, men det er noen. Alt av ødeleggelser påvirker bilens kjøreegenskaper og blir det for store skader, så blir det full stopp. Her har utvikleren Codemasters gjort en veldig god jobb hvor skademotoren fungerer godt. Dette sørger også for større utfordring til å kjøre bra for gjør du ikke det blir du straffet hardt og brutalt hvor du kan ende opp med å ikke fo gjennomført løpet. 



Grafikken
, detaljene, variasjonen i banene er veldig bra “som vanlig”. Dette var også veldig bra i Grid. Flere ganger jeg har blitt forvillet av å se på omgivelsene og ikke på veien sno som selvfølgelig har ført til katastrofe og restart av løpet. Så mitt råd er, hold øynene på veien. Det lønner seg. Detaljene og kjøregenskapene på bilene er også helt perfekt til spillets sjanger (arcadebilspill). Her har Codemasters nok en gang gjort en meget god jobb og som gjør det moro å spille spillet. 

Det er en ting jeg ennå ikke har prøvd og det er onlinedelen. Jeg og kompis (Roy Jacobsen) har planer om å konkurrere. Jeg har utfordret han og han har utfordret meg. Denne delen vil jeg garantert komme tilbake til og hvor dere får statusoppdatering for hvordan det går mellom meg og Roy. 



Er
du på utkikk etter et knakende godt bilspill, så er Grid 2 midt i blinken for deg. Spillet er underholdende, utfordrende og gir mange timers god underholdning. Jeg elsker spillet og bruker så mye tid på det som jeg får til selv om det er mye å gjøre. Sender like gjerne en kvast blomster til utvikleren Codemasters for nok et godt bilspill. Herlig rett og slett. 

Om du vil lese mer om spillet, kan du det på Gamereactor.no

Via spillforedraget “Spill er sunt” anbefaler jeg Grid 2.

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

One thought on “Grid 2 – herlig bilspill!

  1. Grid 2 er helt ok når det er vanlige billøp, men de har ødelagt driftingen helt. Grid 1 var helt konge med driftingen, der kunne du faktisk kontrollere bilen sidelengs. På Grid 2 har de gjort det slik at når du skal skrense, stopper bilen helt opp. Synes det er synd at de gjorde det slik, for mange av de jeg kjenner som spiller Grid ble MEGET skuffet over driftingen. ;(

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top