Næmmen i heiteste huleste, hva er farlig da?

Jeg gir meg over! Snakk om å være motstridende. I det ene øyeblikket er det sunt som bare det og i det andre øyeblikket er det farlig. Nå må da forskerne søren meg til å bli enige om hva vi skal forholde oss til. Kan bli gal av mindre. Selvsagt skriver jeg om den pågående “laksekrigen”. For er det noe som er sunt så er det Omega 3 og dette får man rikelig av i laks, men hva hjelper det når sammen laksen er proppet til randen av miljøgifter. Hvis Omega 3-en sunn, så hjelper det lite om miljøgiftene på sikt tar knekken på oss. 

Jeg har levd en stund nå og vet at vi har hørt både det ene og det andre når det kommer til hva som er farlig og ikke farlig, men når det gjelder laks, som man i utgangspunktet har fått for seg er sunt å spise, så blir man litt betenkelig. En artikkel jeg nettopp leste på NRK.no, så kommer det nå frem at Norge har søkt EU om å få bruke enda mer av miljøgiften endosulfan i foret til fisken. Hvilke utslag vil det ha for oss som spiser laks? Nei, nå gir jeg meg over. Snakk om å utsette oss for mer trøbbel enn nødvendig og spesielt når en forsker ved biologisk institutt ved Universitetet i Bergen, Jerome Ruzzin, sier at det faktisk går an å rense bort gifte, så lik forbanna vil man bruke mer gift. 

Håpløst rett og slett og ikke annet enn å si – HEIA NORGE!

Spiser du oppdrettslaks eller fisk generelt? 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

4 thoughts on “Næmmen i heiteste huleste, hva er farlig da?

  1. Jeg har ikke spist kjøtt på 2 år, men har spist en del fisk ved siden av “kaninfôret”. Men etter all mat hysteri så har jeg begynt å droppe fisk fra butikken og holdt meg til “hjemme-fisket” fisk. Er heldig og har en samboer som liker å fiske, så tror det skal gå bra! 🙂

  2. Stine Cyanine: Vi er så heldige å få fersk lofot torsk fra svigerfar helt uten bein og i fine biter. Helt vidunderlig rett og slett, Spiser ikke laks da og synes ikke smaken er noe god. Nei, ørret og torsk er best 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top