Vil det negative snu til det positive?


Her blir Wii U presentert på foredraget “Spill er sunt” på Grong Barne og Ungdomsskole. De som kom på foredraget fikk prøve konsollen.

Ting
har en tendens til å gå opp og ned her i livet. Man skal aldri ta noe forgitt. Dette gjelder alle uansett hvem du er eller hva du er. Et selskap som blant annet har opplevd dette er Nintendo. De har vært en bauta innenfor spillbransjen med sine meget populære konsoller og sist men ikke minst spill. Selv er jeg en stor fan av Nintendo og deres bragder. Nintendo har betydd mye i livet mitt og til min familie hvor vi flere ganger i uken samles fremfor skjermen og kjører et slag med f.eks. Mario Kart Wii eller Nintendo Land til Wii U.  Alltid artig å spille sammen og spesielt når Wii U f.eks. sørger for at fem personer kan spille samtidig, så blir det fort liv i heimen. 

Det som jeg synes er synd, er at Wii U ikke selger like godt. Etter å ha lest på Gamereactor.no, så har Wii U solgt kun 160 000 konsoller på tre måneder og det er ikke så mye å skryte om. En liten trøst er dog at salget av Wii-en holder seg og det samme gjelder for 3DS. At salget går litt tregt for Wii U kommer av at det ikke finnes like mange “store” spill til konsollen ennå. Dette tror jeg garantert kommer til å snu og spesielt med tanke på at mange store spill er på tur til konsollen før året er omme. 

Pikmin 3, som er det siste spillet som kom ut for salg til Wii U, sørget for et veldig godt salg i Japan for konsollen. Håper dette salget forplanter seg til resten av verden, for i mine øyne er Wii U en meget god konsoll som man kan ha mye glede med. Familien min har i alle fall det. Det beste med Nintendo i mine øyne er satsningen på barne og familie spillene. For i spillene fra Nintendo er det lite vold og dette gjør at jeg som foredragsholder også kan anbefale Wii U for “Spill er sunt”

Utover året kommer som sagt en rekke store spill til Wii U og på listen finner vi blant annet Wii Fit U, Super Mario 3D World, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Legend of Zelda: The Wind Waker HD, Wii Party U og til neste år kommer Mario Kart 8. Disse spillene kommer garantert til å gi et mye bedre salg av Wii U. I tillegg kommer andre spill fra andre aktører uten Nintendo som også kommer til å gi utslag for salget utover året.

Jeg er ikke redd og Nintendo selv tar salget med knusende ro og vet at det vil bli mye bedre, bare de får gitt ut de store spillene.

Om du vurderer å kjøpe Wii U, så ikke nøl. Konsollen er utrolig bra og i tillegg så kan du også spille de gamle Wii-spillene, noe som gjør Wii U-en enda mer brukervennlig. Bare det å kunne spille opp til fem personer samtidig, burde gjøre det mer attraktivt å kjøpe konsollen til familieunderholdningen. Jeg er ikke i tvil, Wii U er og blir en herlig konsoll som jeg og familien min setter stor pris på. Nå håper jeg at salget tar seg opp, for Nintendo har i mine øyne all grunn til å fortjene det.

Wii U – den perfekte familiekonsollen som samler alle til en underholdende opplevelse fremfor skjermen.

Har dere en spillkonsoll fra Nintendo og synes dere Wii U virker som en spennende konsoll?


De to minste barna spiller Nintendo Land mens regnet plasker ned ute…

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top