Skjeivfordeling!

Hva ville du ha kalt om du måtte gjøre alt i hjemmet og ingen var med og hjalp deg. Jeg ville ha kalt det “skjeivfordeling”. Har du hørt foreldrene si “dette er ikke noe feriested” og du er nødt til å bidra litt du også? Selvsagt ønsker at vi alle skal være med å bidra med å holde orden i huset og slik at foredeling blir så balansert som mulig. En jentegruppe som tar opp dette temaet i låten “Vacation” er GRL, som også for tiden florer på hitlistene sammen med Pitbull – Wild Wild Love. Er det slik at gutta er mer opptatt av å spille enn å hjelpe til i hjemmet eller er dette kun en myte.

Selv er jeg en person som gjerne er med på å holde huset i orden og er selvsagt pro likestillingen. Rydde, vaske, pusse støv med mer er noe som følger med og noe vi gutta gjerne kan bidra med. Skule jo søren meg bare mangle noe annet.

Her er låten Vacation av jentegruppa GRL som tar opp nettopp det temaet ag gutta heller vil spille enn å hjelpe til med å holde orden i huset…

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

7 thoughts on “Skjeivfordeling!

  1. Jeg vil også mye heller spille enn å rydde, men nå er det sånn at det bare er meg som bor der jeg bor, så da har jeg liksom ikke noe spes med valg 🙂

  2. Izayoi: Hehe – ikke sant 🙂 Greit å holde litt i orden i alle fall, så får spillingen komme som en bonus når ting ser greit ut. I alle fall tenker jeg slik 🙂

    Hva spiller du for tiden da? 😛

  3. Vel siden jeg var dum nok til å satse på en gamer laptop, så låner jeg en eldre pc for tiden, og da er det akkurat plass og akkurat krefter nok til WoW (som jeg har spilt siden starten) og Final Fantasy Realm Reborn. Blir ikke så mye annet, men det ble DLC’en til The last of Us i helga i alle fall 🙂

  4. Izayoi: Men da blir det jo litt spilling 😀 Selv er jeg avhengig av å kunne spille litt. Jeg spiller for tiden Battlefield 4 og skal til å starte på Thief pluss Banished 🙂 Vi har det godt vi gamere 🙂

    Er det noen spill du ser frem til som kommer nå i den nærmeste fremtiden da? 😛

  5. Tja, det er jo da Diablo III Reaper of Souls, på tide og børste støvet av Monken min igjen! The Sims 4 kommer i år og, det er alltid morsomt med nytt til Sims.(selv om man plutselig savner alt extra dillet, men man vet at det kommer) Ja, og så FFXV om jeg husker rett skulle den og komme i år 🙂
    Og så kommer wow med sin siste expansion i år vil jeg tro, så da har man nok å gjøre, og det dukker alltid opp et og annet spill innimellom og som man ikke hadde fått med seg ^^

  6. Izayoi: Da har du mye bra å se frem til 🙂 Du er ikke alene om å vente spent på disse spillene/tilleggspakkene og The Sims 4 kan bli meget bra 🙂

    Hvor mye tid bruker du forresten på spilling 😛

    God helg når den tid kommer 🙂

  7. Tja, det kommer helt annpå. Har jeg ikke noe annet å gjøre så blir det som regel etter middag, til jeg legger meg, med noen gangen filmtitting på slutten av kvelden. Har jeg annet å drive med blir det langt mindre.
    Helegene blir litt etter været. Er det fint vær blir det mindre spilling enn om det er drittvær. vanskelig og sette et antall timer på det 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top