Gigacon – LAN og spillfestival i Oslo!

Har du hørt om Gigacon før? Om du ikke har gjort det, så er det ikke så rart. For Gigacon er helt nytt av året og planen for arrangøren er å få til et årlig event som blant annet samler verdenseliten innenfor eSport. Tenk deg, 4 hele dager med gaming. 3 200 LAN-plasser og 16 000 dagspass/besøkende. Sammen med TG, vil Gigacon sette Norge på spillkartet med dette eventet, spesielt med tanke på at premiepotten/prizepool er på svimlende 250 000 NOK.

Dette vil nok friste mange spillere rundt omkring i verden og hvor det blant annet satses på compoer i Hearthstone: Heroes of Warcraft, CS:GO, Starcraft i tillegg til Norges største turnering i League of Legends med en premiepott på hele 50 000 NOK i sistnevnte compo. 

Dette er hva Gigacon vil friste med;

Norges største spillfestival

250 000 NOK i prizepool

Digital kultur

Nye spill og teknologi

Cosplay

 

Selv er jeg i dialog med Gigacon om å holde foredraget mitt Spill er sunt der og hvor jeg da blant annet vil få muligheten til å snakke om spill til foreldre, helsevesen og de som kommer på foredraget. Om det blir foredrag der gjenstår å se, men tror mange hadde godt av å høre om det som opptar flesteparten av Norges befolkning for tiden.

Målet med eventer er å skape en ny digital, innovativ spillfestival i Norge med fokus på eSport, EXPO og LAN, alt under samme tak. 

Høres det spennende ut. Sett av 2. til 5. oktober til Gigacon og opplev et unikt event i norges hovedstad. 

Les mer om Gigacon HER!

Deltar du på LAN og synes du Gigacon høres spennende ut?


#gigacon #spillfestival #oslo #lan #cosplay #leagueoflegends #starcraft #ultrastreetfighter4 #csgo #hearthstone #warcraft #gamer #gaming #spillersunt #spill #pcgamer #intel #kingston #creative #gigabyte #soolermaster #games #blogg #blog #foredrag #forelesning #lecture

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

4 thoughts on “Gigacon – LAN og spillfestival i Oslo!

  1. har ikke deltatt på LAN på mange år, men Gigacon, det høres interresant ut, om ikke annet for å komme og se på noen av de beste i verden spille^^

  2. Synes Gigacon virker suspekt, dato endret mindre enn en måned før opprinnelig dato, lokasjon ubestemt. Konseptet virker bra, men det er ting som ikke helt klinger bra.

  3. Dozu: Slik jeg forstod det var det planlagt å arrangere det i August, og du kommenterte det i mai. Omtrent rundt den tiden datoen ble skiftet til Oktober. Jeg tror Gigacon kan bli veldig bra event, og gleder meg til å se resultatet av det.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top