Nintendo = kvalitet fra start til slutt!


Noen av konsollene til Nintendo gjennom tidenes løp…

I dag finnes det et urias med spillutviklere og spillselskaper. Det er mange som kniver om det samme, nemlig å få oss hekta på spill som underholdning. Langt på vei klarer spillselskapene det og hvor vi bruker utrolig mange timer av vår fritid på spill om det er på mobil, nettbrett, konsoller eller PC. Vi spiller som aldri før. Veksten av spillere øker fra år til år og hvor spillerne stadig blir yngre og yngre men også eldre og eldre. 

Gjennom mange år har spillutviklere kommet og gått. Det har skjedd en kraftig utvikling fra de første spillene så dagens lys og til i dag hvor grafikken er så fotografisk som det går an å komme. Dessverre er det ikke alltid det går godt i spillbransjen og hvor vi spillere stadig blir mer kresne etter hvert som utviklingen går fremover. Flere spillselskaper har stengt sine dører og sagt opp på hundrevis av arbeidere, mens andre har skutt gullfuglen og sendt ut det ene hiten etter den andre og tjent på millionvis av kroner. 

Når sant skal sies, så er jeg så langt unna fanboy som det går an å komme. Det vil si, jeg er like stor fan av de forskjellige spillkonsollene som finnes i dag. Alle konsollene har sin sjarm og treffer på ulike måter med sine underholdende aspekter. Jeg koser meg like mye med Xbox 360, som med Playstation 4 eller Wii U for den saks skyld. Familien min har blitt underholdt på sitt beste og hvor vi har klart å samle troppene for kvalitetstid fremfor skjermen.  

Det er et selskap jeg gjennom mine mange år som gamer har fulgt med på. Selskapet har sjelden hatt problemer med sine konsoller og spill. For å være helt ærlig, så har jeg hatt alle de “siste” konsoller fra Nintendo innenfor husets fire vegger. Da telles også de forskjellige DS-variantene som har kommet og gått gjennom årenes løp. Jeg har aldri slitt med verken de håndholde konsollene eller de “stasjonære” konsollene. Det sier litt over kvaliteten. Når det kommer til de andre konsollene fra Sony og Microsoft, så har jeg hatt problemer. Gule og røde ringer har dukket opp, men aldri slitt med problemer med konsollene til Nintendo. Nintendo er og blir et kvalitetselskap fra start til slutt. 

En annen ting, spillene til Nintendo har også vært tipp topp og om jeg ikke husker feil, har jeg aldri patchet opp et spill på grunn av feil og mangler i spillet. Spillene som har blitt sendt ut fra Nintendo har alltid holdt meget høy kvalitet og underholdningsverdi, om du er en “gammel” gamer som meg eller nettopp har blitt innviet i spillenes verden. Spillene sendes ut når de er ferdige. I tillegg tror jeg Japansk stolthet kommer frem hos Nintendo om at ting skal være så bra som mulig. Dette er selvsagt noe som vi gamere BØR og SKAL sette stor pris på og hvor vi slipper å måtte laste gigabytevis av patcher på nylig lanserte spill. 

I mine øyne er Nintendo et undervurdert selskap spesielt på grunn av at spillene og konsollene ikke inneholder feil eller mangler når det kommer ut for salg i butikkene. Dette er noe de andre spillselskapene burde strekke seg etter. Faktisk bør de ha Nintendo som mentorer for det de driver med. Er det noe som er irriterende, ja så er det nettopp feil og mangler i spillene og problemer med konsoller som kollapser etter litt bruk. Nintendo er som en klippe og presenterer det ene kvalitetsproduktet etter det andre. 

Når det kommer en oppdatering fra Nintendo, så er det ikke på grunn av feil eller mangler med produktet. Da er det for å gi oss ekstra ting og tang som gjøre spillopplevelsen enda bedre. Nintendo er med andre ord et spillselskap som alle burde se etter og prøve å bli like gode som selskapet fra Solens rike.

Hva er din mening om Nintendo og har du opplevd eller hørt om problemer med spill og konsoller fra selskapet? Har du hatt problemer med noen av konsollene dine? Er du enig i at når du betaler for et produkt, så bør det være feilfritt eller bryr du deg ikke om det?

Mario Kart 8 er et spill som rettes stor lit til for blant annet salget av Wii U. Spillet lanseres den 30. mai.

#nintendo #mariokart8 #mariokart #mario #kart #blog #blogg #spill #pegi3 #gamer #gaming #spillselskap #quality #kvalitet #fun #underholdende #underholdning #familiespill #barnespill #hardcoregaming #hardcoregamer #hardcore #spillersunt #healthygaming

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3423

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top