Watch_Dogs har hacket seg inn i mitt spillhjerte!

 
Slik ser Watch_Dogs ut med den nye grafikkmodden…

Ubisoft er for meg en meget stor spillutvikler og har gjennom mange år underholdt meg med sine spill. Hvis vi tenker på alle Tom Clancy-spillene de har utgitt, i tillegg til den überpopulære Assassin’s Creed-serien og sist men ikke minst Far Cry-serien, så vet jo alle gamere at Ubisoft kan faget sitt. En annen serie som også har fanget meg er uten tvil The Settlers-serien. Alle disse spillseriene har vel på en god måte stjålet flere tusen timer fra min fritid. Derfor pumper gamerhjertet mitt litt ekstra når jeg hører om spill som er under utvikling hos Ubisoft. Da vet jeg at jeg har noe å se frem til. 

Selv om Ubisoft har mange spillserier de kan “lene” seg tilbake på og cruise inn på millionvis, om ikke milliardvis av kroner på bankkontoen, så satser de også på nye spill. For ikke lenge så siden så nettopp et slikt nytt spill dagens lys. Dette var et spill som jeg fra tidlig stadie fulgte nøye med på. Spillet var Watch_Dogs. Et spill hvor man faktisk får lov til å hacke og stjele alt av info, penger og sørge for et skikkelig kaos i gatene ved å hacke gatelysene. Et helt nytt konsept som Ubisoft våget å satse på. 

I den siste tiden har jeg for å si det mildt, brukt en god del tid på Watch_Dogs og jeg blir mer og mer imponert over detaljene og mulighetene i spillet. For spesielt med tanke på en pulserende by som Chicago er og med tanke på alt som ligger til rette for deg som kan hacke deg gjennom alt av sikkerhetskameraer, lyskryss, heve og senke broer, slå av strømmen, hacke deg inn på mobiltelefonene til folket i byen. Rett og slett herlig. En annen ting, alle de sideoppdragene som finnes tilgjengelige gjør at spillet nærmest har evig levetid, i alle fall for meg som kanskje har et par timer spilletid i løpet av en dag. 


Fredelig gater i Chicago…

Kjøringegenskapene og fysikken til de forskjellige kjøretøyene som finnes i spillet er så som så. Stive kjøreegenskaper gjør at man i starten må “trene” litt med å kjøre. For noen av oppdragene krever heftige kjøreegenskaper når man jakter etter fiender eller andre hackere. Selv om det i starten tar bitte litt tid å venne seg til fysikken, så funker den etter hvert. Det er ikke noen simulator, men det har aldri vært målet til Ubisoft heller. Når man ser bort fra dette, så er funker båtkjøringen godt synes jeg og hvor bølgene føles godt på båten du tar kontroll over. 

Det å kunne ta hvilket som helst kjøretøy og cruise rundt i byen er utrolig frihetsskapende og jeg har flere ganger bare kjørt rundt omkring og oppdaget nye spennende ting å undersøke. Sandkassen er imponerende og praktfull på en og samme gang. Jeg er en spiller som bruker mye tid på utforskning og lar ikke noe gå til tilfeldighetene. Dette gjør at jeg også bruker mye lengre tid enn mange av dere andre spillere, men dette gjør at levetiden på spillene blir lang. Frihet over en lav sko og du kan selv bestemme hva du vil bruke tiden på i spillet, i ren Grand Theft Auto-stil. 


Hmmm… en rød lekkerbisken som må prøves…

Sideoppdragene er også artige å gjennomføre og om spesielt at andre spillere rundt omkring i verden kan hacke meg, gjør spillet ekstra spennende. Flere ganger har jeg blitt hacket og hvor jeg med et lite nødskrik har klart å fakke hackeren, men det har også hendt at jeg har blitt hacket uten å finne fjotten. Da har jeg som oftest bannet i mitt stille sinn når XP-poeng blant annet minket med mer. Selv om jeg hater å bli hacket selv, så er dette med på å krydre spillet ytterligere og gi spillet enda mer dybde. Via en app du kan laste ned til IOS eller Android, så er det fult mulig å gjøre dette mot hverandre. Artig og irriterende på en og samme gang. 

Inn i mellom kan man føle at dette har jeg gjort før og at sideoppdragene til tider ligner hverandre. Litt repeterende er spillet, men what the heck, du får XP-poeng, penger eller andre godbiter om du gjennomfører sideoppdragene og da skal man i grunnen ikke klage så mye. Selv om jeg på langt nær har gjort alt av oppdrag og minispill i storbyen Chicago, så kan jeg med hånden på mitt spillhjerte si at jeg digger Watch_Dogs. Det gir meg utrolig mye underholdning og mange av de som har vært på besøk og sett spillet, har også blitt imponerte over mulighetene som spillet byr på. Krydret med fet grafikk (spesielt etter å ha lagt inn en grafikkmod), store områder å utforske, underholdende minispill, massevis av sideoppdrag, varierende vær og krydret med gode karakterer. Alt dette sørger for et storspill fra Ubisoft som jeg i tiden fremover kommer til å innvie mye tid til når jeg får anledning. Watch_Dogs er et spill jeg kan anbefale og som gir mange, mange titalls timer med god underholdning fremfor skjermen. Om du ennå ikke har kjøpt spillet, så gjør det. Angre kommer du garantert ikke til å gjøre, tro meg.

#watchdogs #ubisoft #hacking #hacker #spill #videogame #gamer #gaming #pcgamer #pcgaming #gamerpc #gamerrig #game4life #gaming4life #gamer4life #intel #kingston #gigabyte #coolermaster #benq #creative #lovegaming #norwegian 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top