Med lukten av svidd gummi på hard asfalt!



I
alle fall digital lukt… For tiden spilles det Grid Autosport fra Codemasters. Som du kanskje har fått med deg, så er jeg en stor fan av bilspill og Codemasters har servert oss det ene heftige bilspillet etter det andre. Spesielt Colin McRae-serien fikk Codemasters på kartet over populære utviklere. Siden har de fått oss hekta på bilspillserier som Toca Race Driver, DiRT,  F1 og nå i det siste Grid. Alle disse bilspillene fått kjørt seg godt her hos meg. 

nå har jeg fått mulighet til å smugkjøre Grid Autosport og etter snart 25 timer bak spakene er jeg svært så fornøyd. Spillet føles veldig ekte ut med herlig grafikk, flotte detaljer og meget gode kjøreegenskaper på de forskjellige bilene som er med. Codemasters har gjort en meget utsøkt jobb igjen og sørger for å opprettholde den gode kvaliteten vi er så vant med.  

I spillet har du som vanlig flere spennende disipliner som skal konkurreres i. Disse fem klasser fordeles på Touring, Endurance, Open wheel, Tuner og til slutt Street. Ved å kjøre godt, opparbeider du deg erfaringspoeng og til slutt åpner opp for nye biler, baner og klasser. Det beste med Grid Autosport er at du selv kan bestemme hvor vanskelig og utfordrende det skal være. Gjennom å strippe alt av hjelpemidler som ABS-bremser, traction control med mer og med full skade på bilen, så må du virkelig kjøre fornuftig om du skal klare å nå opp i toppen. I Grid Autosport kan du gi lagkameraten din beskjed om enten å kjøre aggressivt for å nå opp i toppen, eller så kan du la han ta det lungt slik at han ikke presser deg. Dette var faktisk veldig hjelpsomt, spesielt da jeg lå først og lagkameraten på andre plass. Da klarte han å holde konkurrentene unna.



Jeg
ser på meg selv som en aggressiv fører og det kan fort straffe seg om jeg ikke følger med i speilet eller leser hvordan de andre førerne kjører. For plutselig stopper skokken med førere fremfor meg og jeg må kaste meg hardt på bremsen for ikke å gjøre om bilen min til et trekkspill. Veldig viktig å følge med og det er nesten så man ikke kan lukke gluggene. Alt går så fort for seg og ting kan skje helt ute av det blå. De andre førerne gjør også feil og er man ikke oppmerksom nok, så kan det fort gå galt for deg og hvor du moser inn i en annen bil så delene skvetter til alle kanter. Da kan det fort bli vanskelig å gjennomføre løpet på grunn av skadene på bilen din.  



Grid
Autosport er en blanding mellom simulator og arcade. Det vil si det er du som bestemmer ved vanskelighetsgraden. Denne egenskapen synes jeg Codemasters er flinke til å ha med i sine spill og hvor det opp til oss gamere om vi vil bli utfordret eller ikke. Etter å ha fått smugspilt Grid Autosport er jeg ikke i tvil om at dette kommer til å bli en bra bilspilltittel. Utvikleren har det som vane og lage gode, kvalitetsterke spill og det ser det ut til at de har klart igjen med Grid Autosport. Jeg er i alle fall fornøyd så langt. Ser spesielt frem til å konkurrere mot mine venner som også gleder seg til spillet lanseres. Nå gleder jeg og mine kompiser til 27. juni, for da slippes det ferdige spillet til PC, Playstation 3 og Xbox 360.

Spill er sunt anbefaler Grid Autosport som et godt spill.

Er du fan av bilspill og gleder du deg til dette spillet? Har du spilt andre bilspill fra Codemasters? 


#grid #codemasters #autosport #bandainamco #smugtitt #bilspill #spillersunt #racing #videogame #playstation 3 #xbox360 #pc #gamer #gaming #pcgamer #intel #kingston #gigabyte #creative #coolermaster #gaming4life #game4life #gamer4life #lovegaming #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top