Den beste spillnyheten hittil i år!

Jeg er himmelriket. Det er ikke ille å få servert en slik nyhet en flott mandags kveld. Er det en spillserie jeg har brukt mest tid på så må det være Settlers. Mitt første møte med The Settlers var på Amiga 500. Spillet så dagens lys 1993 og jeg ble fort hekta. Det beste med spillet var at man kunne spille to personer samtidig i splitscreen. Det var noe av det mest artige jeg har opplevd med et strategispill. Her måtte du bygge smart i tillegg fordele resursene slik at de nådde ut til alle kanter av “landet” ditt. Om du ville ha mer landjord, ja så måtte du sende ut soldatene dine til kamp. Jo mer gull soldatene fikk, jo bedre kjempet de. The Settlers går ut på å bygge opp et samfunn fra å samle sammen nedkappede trær som sendes til sagbruk som lager planker som igjen brukes til bygging av hus og andre viktige bygninger. Mat trengs også og her bygger man opp fiskebruk eller gårdsbruk. Gruvene henter opp kull, jern og gull. Dette brukes til blant annet å lage våpen samt redskaper som igjen kan brukes av befolkningen til de forskjellige “yrkene”. Hele samfunnet var avhengig av hverandre og hvor du måtte balansere resursene slik at de ble brukt til rett tid. 

, veldig mange år etter, er jeg fortsatt stor fan av The Settlers og har spilt alle spillene frem til i dag. Det er kun online-spillet av The Settlers som jeg ikke har viet så mye tid til og har heller gått og ventet på et nytt spill i serien. Så i går skjedde det. Da annonserte Ubisoft The Settlers: Kingdoms of Anteria. Et fullverdig spill og som beste av alt, slippes til PC i år. Gjett om jeg gleder meg. Nå håper jeg inderlig at jeg kan få noen av mine venner til å kjøpe spillet slik at vi kan konkurrere mot hverandre igjen. 

Tusen hjertelig takk til utvikler Blue Byte og utgiver Ubisoft. Digger dere!

Spill er sunt anbefaler The Settlers: Kingdoms of Anteria. Et strategisk spill hvor spilleren må være kreative, taktisk og må bruke sunn fornuft om man skal vinne. 

Her er en liten teaser for hva vi har i vente og jeg gleder meg sykt mye til spillet kommer…

Her er et tilbakeblikk på The Settlers-serien i sin helhet fra det første spillet og frem til i dag. Flere som gleder seg til kommende Settlers-spill? Er det noen av dere andre som har spilt The Settlers?
9ptbk-jbHMw

#ubisoft #bluebyte #diesiedler #thesettlers #strategi #kingdomsofanteria #spill #videogame #gamer #gaming #gaming4life #pcgamer #gamerpc #intel #kingston #gigabyte #coolermaster #creative #gamer4life #lovegaming #rts #benq

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top