Kan dette bli game of the year?

Helt siden Stunt Car Racer og Pitstop på Commodore 64 har jeg vært hekta på bilspill. Opp igjennom årene har jeg brukt tusenvis av timer på bilspill. Spesielt en bilspillserie har fått mye oppmerksomhet fra meg og det er Need for Speed-serien, men jeg er også stor fan av Codemasters sine bilspill som Colin McRae, DiRT, Grid og Race Driver-serien. Jeg får liksom ikke nok av bilspill. 

I november kommer et bilspill som jeg har holdt øye med lenge. Det er et bilspill utviklet av Slightly Mad Studios som blant annet har stått bak Need for Speed Shift og Shift Unleashed 2. Begge bilspillene var i ypperste klasse og som fanget meg. Bilspillet som dukker opp i november er Project CARS og ser utrolig bra ut. Det spesielle er at spillet støtter 4K oppløsning og med en detaljert grafikk som kan få en mest ivrige gameren til å sikle stort. Om kjørefølelsen blir like bra som grafikken, ja så kan dette i mine øyne like godt ende opp som “game of the year” eller GOTY som vi kaller det på gamingspråket.

Det hele startet faktisk som et “crowd funding” program og hvor de samlet inn over 32 millioner kroner fra fans som hadde stor tro på utviklerens prosjekt. Nå ser det ut til at disse pengene virkelig har blitt brukt godt og hvor Slightly Mad Studios har brukt sine mesterhjerner å lage et unikt og meget flott bilspill. Det er flere ting jeg er spent på med bilspillet og det er multiplayermulighetene. For tiden spiller jeg Grid: Autosport sammen med mine venner og koser oss glugg ihjel. Med Project CARS håper jeg det blir mulighet for det samme.

I dag har jeg fått vite av Bandai Namco om at de som utgiver vil ta seg av distribusjonen av Project CARS og det kommer til å gå kjempebra. Gjengen i Bandai Namco er veldig flinke og gjør en god jobb for gamingverden med deres mange herlige spill.

Spill er sunt anbefaler Project CARS!

Nå gleder jeg meg stort til november og til Project CARS. Gjør du?

#projectcars #slightlymadstudios #bandainamco #bilspill #racing #spill #gaming #racinggame #gamer #pcgamer #pcgaming #gamerpc #gaming4life #gamer4life #lovegaming #intel #gigabyte #kingston #coolermaster #creative #consolegamer #konsollspiller #pcspiller #benq #spillersunt

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top