Endelig et skikkelig RTS-spill!

Er du en tro gamer og har fått klassiske RTS-spill (Real Time Strategy) med morsmelken? Da tenker jeg på spill som Command & Conquer, Age of Empires, The Settlers og spill hvor du må bygge deg opp for så å etter hvert gå til angrep på fienden i håp om å karre til deg mer land og resurser. Du har sikkert fått med deg at Electronic Arts skrinla Command & Conquer utviklet av BioWare Victory basert på Dice sin Frostbite 3 grafikkmotor. Det var mange som fikk kaffen i vranga da de leste om at spillet ble kansellert. Selv gjorde jeg det og gråt noen tapre gamingtårer da jeg fikk høre om det. 

Jeg er oppvokst med RTS-spill Dune 2, Command & Conquer, The Settlers, Warcraft, Age of Empire og liker godt disse strategispillene. Så da Eugen Systems, studioet bak millionselgende RTS-spillene Act of War (2005) og R.U.S.E (2010), annonserte dette spillet for en liten stund siden, jublet jeg høyt. De lover oss et godt, klassisk RTS spill hvor oppbygning, erobring og taktisk krigføring er viktige ingredienser. Det er som å bli lovt den fete pakken på selveste julaften med noe du har ønsket deg lenge.

Act of Agreesion har spillet til tittel og etter å sett teaserklippet fra spillet, så kjenner jeg at jeg gleder meg mer og mer til det kommer ut. Dette skal bli så herlig å kunne spille et skikkelig RTS-spill igjen med vibber fra Command & Conquer-tiden. Dessverre har jeg ikke fått vite noen releasedato av spillet, så jeg venter med spenning på hva den vil bli. Håper inderlig at spillet kommer i år. Da blir jeg glad da. 

Om du vil sjekke ut mer om dette spillet, så klikk deg inn på spillets nettside.

Liker du RTS-spill og hvilke spill i denne sjangeren liker du best? 

#rts #actofagreesion #eugensystems #trailer #gamer #gaming #pcgamer #pcgaming #intel #kingston #gigabyte #benq #coolermaster #cretive #ilovegaming #spill #game #realtimestrategy 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

2 thoughts on “Endelig et skikkelig RTS-spill!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top