Alarmen hyler, taket rives i fillebiter og vi klamrer oss fast…

…det føles ut som om trommehinnene sprenges. Vi kjemper hardt med å holde oss fast. Plutselig blir personen ved siden dratt rett opp i luften. De redselsfulle hylene fester seg godt i hjerneroten. Vi klamrer oss så godt vi kan. Gir vi slipp, så er det over og ut med livet…

Neste fredag, det vil si den 12. september kommer en film på kino som jeg virkelig ser frem til. En “tornado-film”. Jeg elsker slike katastrofefilmer og spesielt når det omhandler tornadoer. Jeg har alltid drømt om å dra til midten av USA og søke opp tornadoer og se hvilke krefter det er snakk om. Bare det å se hvordan skysystemene bygger seg opp og se hvordan himmelen forandrer seg, er det jeg tiltrekkes av. 

Filmen ser veldig bra ut og en av mine favorittfilmer er “Twister”. 

Her er filmens handling:
“I løpet av en eneste dag blir byen Silverton herjet av de ekstraordinære naturkreftene. Hele byens skjebne er truet av en uberegnelig og dødelig tornado som ifølge eksperter bare vil fortsette å øke i styrke. De fleste søker dekning, mens noen løper i retning infernoet. Med fare for eget liv må de se hvor nærme de kan komme syklonen – og hvor ekstreme bilder de kan klare å fange med sine fotokameraer.

“Into the Storm” tar deg med bak øynene og linsene til profesjonelle stormfotografer, spenningssøkende amatører og nysgjerrige innbyggere. Uten nåde kastes du rett inn i stormens innerste, og får kjenne på de ekstreme rystelsene naturkreftene har å by på.”

Mer om filmen finner du her på SFNorge sin nettside. 

Synes du denne filmen ser bra ut? Liker du katastrofefilmer?

#intothestorm #sfnorge #tornado #blizzard #weather #windy #movie #cinema #film #kino #gamer #gaming #ilovefilms #ilovegaming #gamerdude #katastrofefilm #værkatastrofe 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

13 thoughts on “Alarmen hyler, taket rives i fillebiter og vi klamrer oss fast…

  1. Er spent på den der, selv om det blir en liten stund til jeg får sett den selv 🙂 Blir nok når den kommer seg på Popcorn time tenker jeg 🙂
    Håper de får det til uten at det blir for mye, som det har en tendens til å bli innimellom 🙂

  2. Ganske spent på denne filmen. Håper virkelig den klarer å unngå tabbene blant annet 2012 og Poseidon gjorde, med altfor mye overdrivelser kombinert med dårlige skuespillere og elendig manus. Det er en ganske stor forskjell på en underholdende film og en GOD underholdende film spør du meg 🙂 Jeg har ikke hørt noe spesielt dårlig om Into the Storm ennå, så forventningene er der fremdeles.
    Sjekk gjerne ut bloggen min, der jeg skriver eksklusivt om film 🙂

  3. Stina: Klart, en slik film skal være litt overdrevet og tornadoer som ikke dukker opp uten å følge meteorologiske elementer, men jeg digger spesialeffekter og er spent på hvordan disse presenteres.

    Hvilke katastrofefilmer er dine favoritter? 🙂

    Bloggen din var veldig bra og likte godt oppsettet samt at du skriver bra 🙂 En fryd å lese 😉

    Gjerne minn meg på om nye blogger. Er en travel mann og ikke like enkelt å få med meg alt 😉

  4. Tusen takk for fine tilbakemeldinger! Bloggen er relativt ny, så det er veldig gøy å høre hva folk syns 🙂
    Katastrofefilmer må selvfølgelig ha overdrivelser, det er jeg helt enig i! Men de jeg nevnte har kanskje litt for mye av det gode, og har ikke fått det helt til syns jeg. En katastrofefilm som er så utrolig dårlig at den nesten blir bra, er TV filmen Sharknado fra 2013. Der har du litt av noen tornadoer! 😉
    Personlig liker jeg ganske godt The Day After Tomorrow, Twister, Armageddon, Children Of Men og I Am Legend.

  5. Stina: Hehe – sharknado tror jeg ikke jeg vil se, men om så, ville jeg nok ha fått meg mang en god latter 😉

    De filmene du nevner det er blant mine favoritter også og skal ikke glemme filmen Titanic, som i mine øyne er den beste av dem alle. Makan til herlig film og stemning. Har du sett den?

    😀

  6. Huff det er så mange.. Hvor skal jeg begynne 🙂
    Er veldig glad i dramafilmer som Forrest Gump, Shawshank Redemption og Elephant Man. Psykologiske thrillere, spesielt Seven og Silence of the Lambs (Anthony Hopkins er min favorittskuespiller). Også liker jeg veldig godt Tarantino’s filmer, og Pixar’s filmer, da spesielt Toy Story.
    Litt av hvert med andre ord 🙂

  7. Stina: Mange klassikere i listen der ja 😉 Pixar er unike og det samme Tarantino 😉

    Er det noen filmer du ser frem til som kommer på kino i år? 🙂 PS! En film jeg er med og spiller hotelldirektør i er Dirk Ohm som har premiere 1. juledag 😉

  8. Har ikke hørt noe om Dirk Ohm, men som sagt er det jo en stund enda til den kommer på kino 🙂 Spennende at de har fått med August Diehl, jeg likte han i Inglorious Basterds.
    Akkurat nå syns jeg det er lite av interesse på kino fremover, men fra november av begynner som regel bra filmer å komme på rekke og rad 🙂 Christopher Nolan’s Interstellar er jeg veldig spent på, i tillegg til Hobbiten the battle of five armies (har boikottet den elendige norske tittelen), The Imitation Game, Foxcatcher, og The Theory of Everything. Når det gjelder kinofilmer er jeg som regel ganske kresen, og går kun på kino for å se filmer jeg tror er virkelig bra. Som fulltidsstudent blir det fort dyrt å dra mye på kino har jeg funnet ut 😉

  9. Stina: Jeg spilte faktisk mot August Diehl i en av scenene og fikk flere anledning til å snakke med han 😉

    Shit, flere av disse filmene gleder jeg meg stort til og spesielt Interstellar og sist men ikke minst Hobbiten 😉

    Jeg har god kontakt med filmselskapene så inn i mellom blir det noen Norges billetter 🙂 Kjører forresten filmkonkurranser på facebook-siden jeg driver -> https://www.facebook.com/bernteriksandnes. Her kan man vinne både filmer, kinobilletter og filmeffekter 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top