Jeg føler meg latterlig liten…

Tenk deg om du skulle reise jorden rundt. Det ville ha tatt tid det. Tenk om du var astronaut og kunne reise til månen. Hvor langt det hadde føltes? Tenk deg de som har meldt seg frivillige til å bosette seg på mars om noen år. De har også litt av reise fremfor seg. Tenk deg de forskjellige ubemannede “romskipene/satelittene” som er sendt ut i verdensrommet og som skal sende oss bilder fra de forskjellige planeten de farer forbi i vårt solsystem, for en reise. 

Når jeg tenker på solsystemet vårt, så blir jeg nærmest målløs med tanke på hvor hvor stort i det hele tatt er. Kan ikke fatte at det er mulig. Så tenker jeg på om det finnes andre planeter med liv på rundt oss og hvor langt unna disse er. For vi er så absolutt ikke alene her i det store univers og vet det finnes verdener som enten har kommet mye, mye lengre enn oss eller verdener som kanskje nettopp har startet opp sine evolusjon med små mikroorganismer. Ikke rart man føler seg latterlig liten. 

kom jeg over et filmklipp som forteller oss at solsytemet, galaksen vår melkeveien bare er en liten prikk i det store “univers”. Da føler jeg meg enda mindre. Utenkelig at det faktisk er slik, at vi, den lille prikken som er vår galakse og som er så stor at man ikke kan tenke seg det, bare er en liten del av noe enda større. Nei, det er ufattelig, rett og slett.. Jeg føler meg latterlig liten i store “intet”.

Se dette filmklippet og tenk selv…

#solsystem #melkeveien #universet #gamer #pcgamer #consolegamer #univers #planeter #stjerner #galakser #kanikketrodet #ufattelig #stort #bigbang #

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top