Sniperen i meg har fått kjørt seg godt!



Mange
kjenner meg som sniperen over alle snipere, spesielt mine venner i Trønderbataljonen gjør det. For gjennom mange år med Battlefield-spill har jeg digget å spille som sniper. Det er først i Battlefield 3 og Battlefield 4 at jeg delvis la fra meg sniperrifla, men i spill som Battlefield 2 og Battlefield 2142 lå jeg blant de beste i verden som sniper. Faktisk var jeg blant de 50 beste i verden med mine sniperrifler i Battlefield 2142. Så da skjønner du sikkert godt jeg har en liten forkjærlighet til sniperspill.

Derfor var det litt på sin rett at jeg måtte spille Sniper Elite III. Et spill som jeg har fulgt med lenge og sett både filmklipp og bilder samt lest litt om. Sniper Elite III er et spill som for meg presenterer livet som en sniper på en flott måte. For er det noe en sniper må gjøre så er det å holde seg skjult og slå til når fienden minst venter. Spesielt ta ut fiender på langt hold er noe av den beste følelsen man kan få. Det får du plenty av muligheter i Sniper Elite III til å gjøre.

Dine oppdrag i spillet foregår i tørre og sandete omgivelser. Den andre Verdenskrig forgikk ikke bare i Europa, men tok også turen over til Afrika og i Sniper Elite III får du nettopp oppleve denne verdensdelen. Nazister står øverst på menyen og målet er slå tilbake invasjonen i Afrika som sniper.



Du
spiller machomannen Karl Fairburne som gjennom spillets mange oppdrag virkelig får prøvd seg og som sniper må kjempe seg gjennom fiendtlige kontrollposter mens kuler og bomber hviner rundt ørene. Blodig som verst kutter du strupen på den ene fienden etter den andre etter en snikerunde som ikke ligner grisen. For det beste er å ta ut fienden uten å bli oppdaget, men dette er søren meg ikke enkelt. Flere ganger har jeg vært nært på å tisse i buksa, mens fienden har spasert noen centimeter fra meg. Det aller beste med spillet er når du har brukt lang, lang tid på å snike deg innpå fienden for så å sette kniven i strupen mens blodet spruter til alle kanter. Det gir deg et lite kick, da selvsagt i spillsammenheng. For å bruke lang tid, legge planer for hvordan man skal nå fienden samt det å holde seg skjult hele tiden er søren meg ikke noen enkel oppgave. Krever mye taktisk tenkning og hvor hjernecellene må jobbe på høygir.

Om du skulle komme deg på skuddhold og det er langt til målet, så gjelder det å bruke tid på sikte seg inn. Treffer du så vil du se en lekker animasjon som viser deg hvor du treffer med ditt dødelige skudd og denne animasjonen er herlig, spesielt i starten. Da får man litt adrenalin til å ta ut flere på samme måte. Litt ut i spillet så blir man bitte litt lei denne animasjonen, for du får sett den en del ganger.



Som
du sikkert vet, så er jeg veldig glad i god grafikk og det får man i Sniper Elite III, spesielt om du spiller spillet på PC og kjører på med maksimale innstillinger. Så blir spillet ganske så pent å se på. Omgivelsene er detaljerte og om du skal seire, så må du bruke omgivelsene så godt som det går an. Gjemme deg i busker, bak hus, telt, kjøretøy, murer eller hva som måtte dukke opp. Jeg er i alle fall godt fornøyd med den grafiske biten i spillet og koser meg med det jeg får servert her.

Det er flere måter å gjennomføre Snier Elite III på. Enten kan du leke rambo og skyte på alt før de rekke å oppdage deg eller så kan du luske rundt i buskene og ta ut fienden usett. Det er opp til deg og du får mye mer XP om du sniker litt i spillet. For en sniper skal da helst være usett og ikke en fremadstormende soldat. Derfor brukte jeg en god del tid på hvordan jeg skulle få tatt ut fienden uten å bli oppdaget. God planlegging er meget viktig. Det er også gjemt diverse godbiter i selve spillet og om du finner disse får du bonuser. Med andre ord, gulrøtter er noe jeg liker godt og spesielt om dette får meg til å bruke ekstra tid på spillet, noe som igjen gir god valuta for pengene man bruker på det.

Brettene kan i perioder virke litt for like og det føles litt for repeterende, men om du liker å smyge deg rundt og leke snikende ulv, så er dette er spill jeg vil anbefale. Det har mange gode momenter som jeg likte godt. Sniper er alltid moro og spille og ingenting er så godt å kunne treffe fiender på langt, langt hold. Det er en herlig følelse som får mitt gamerhjerte til å pumpe litt ekstra.



Jeg
har blitt underholdt på en god måte av Sniper Elite III og har til gode og spille flerspillerdelen. Den har jeg ikke prøvd meg på ennå. Er for nøye med selve spillet og bruker god tid på brettene for at de skal bli så vellykkede som mulig. Derfor tar jeg meg god tid og rusher ikke fremover.

Selv om det finnes noen bugs og småfeil hist og her, så er ikke dette på å ødelegge spillet. Jeg er fornøyd med Sniper Elite III som har gitt meg god underholdning i den våpengruppen jeg liker best. Med alle grafiske elementer på så blir grafikken også bra med gode detaljer og som du da forstår så spilte jeg spillet på gamerRIG-en min. Liker du å spille som sniper, så bør du vurdere Sniper Elite III.

Hva er din favorittgren innenfor våpen i spill? Liker du å spille som sniper? 

 

#sniperelite #rebellionsoftware #sniper #gamer #pcgamer #pcgaming #ilovegaming #intel #kingstond #gigabyte #benq #coolermaster #snipereliteIII #shooter #spill #pc 

Arrangerer en rekke spillevents for både små og store. I tillegg har jeg et mål om at skolene skal bli flinkere til å bruke spill i undervisningen. Det finnes mange gode og lærerike spill som ikke utnyttes godt nok i disse instansene. I 2010 ble jeg også nominert til årets ildsjel på Gullstikka samt nominert til Ung Kulturpris i Nord-Trøndelag og jeg fikk Inspirasjonsprisen fra Snåsa Kommune og Sparebank 1. Har seks herlige barn, en kjempeherlig kjæreste og som jeg spiller spill sammen med. Kvalitetstid. Hva med deg?
Posts created 3424

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top